Rec Stores diu que el Rec.0 té un impacte econòmic de quasi 800.000 euros per Igualada

21

rec2013dimecres (2).JPG Rec Experimental Stores ha afirmat avui en un comunicat que el festival Rec.0 té un impacte econòmic directe de quasi 800.000 euros a Igualada, i afirmen que la ciutat “mereix una oportunitat”. Els responsables de l’esdeveniment afegeixen que compleixen totes les normatives legals, i que “veiem Igualada com una ciutat jove, evidentment amb molts problemes, però amb una vitalitat que tot just despunta. Aquesta Igualada mereix una oportunitat i l’equip de Recstores contribuirà en tot allò que pugui”. Rec Stores també afirma que s’ha reunit sempre, abans de cada edició, amb Igualada Comerç, excepte en aquesta última edició de juny. Aquest és el comunicat sencer de Rec Experimental Stores: La filosofia de Recstores El projecte Rec.0 va néixer ara fa més de quatre anys en uns moments en que un POUM amenaçava la identitat del barri del Rec. Un grup de sis persones que ens estimem el barri vam decidir organitzar alguna cosa que donés visibilitat a l’enorme potencial de les velles adoberies, que nosaltres sempre hem vist en clau de futur, més que de passat. El resultat va ser el projecte Rec.0 Experimental Stores, un esdeveniment genuïnament igualadí que barreja moda, creativitat i patrimoni. Després d’unes primeres edicions on vam treballar-hi desinteressadament amb molt esforç personal i un entusiasme desbordat, hem arribat a un punt on s’ha pogut professionalitzar el projecte, cosa que ens ha permès fer-lo créixer. L’energia inicial segueix intacte i l’objectiu de revitalitzar el barri també. Rec.0 Experimental Stores és un esdeveniment organitzat per Recstores S.L. que es finança de forma privada i no rep cap subvenció, ni per part de l’Ajuntament ni per part de cap altra entitat pública. Vuitena edició de Rec.0: impacte econòmic Segons un estudi realitzat durant el Rec.06 (novembre 2012) per ESCODI (Escola de Comerç i Distribució de Barcelona), la major part dels visitants van venir de Barcelona i àrea metropolitana, seguit de Lleida, Tarragona i, finalment, Girona. El perfil de visitant majoritari va ser una dona d’entre 18 i 44 anys. En aquesta passada edició, el Rec.07, ens han visitat unes 70.000 persones (dels quals el 72% de fora la ciutat), sent el dissabte el dia de més afluència. El Rec.07 ha tingut una gran repercussió econòmica a Igualada i la seva zona, tant directa com indirecta: L’impacte econòmic que repercuteix a la ciutat directament durant els quatre dies del Rec.07 és la suma de: – Facturació de les marques d’empreses igualadines presents a la venda comercial: Punto Blanco, David Valls, Sita Murt, Buff, d’Arau (Miss Me), Lumberton (Pepe Jeans, Skunkfunk, Ash i Vialis), Lula Outlet (Javier Simorra), Messcalino, Micu Micu, Igualadina de marcas (Meyba), Jordi Rafart i Dütch Delight. – Facturació de l’activitat de restauració d’empreses de l’Anoia que porten els bars del Rec.0: Les Olles, Bar Piscina de Jorba, Kan Bakus i Gela’t. – Facturació dels proveïdors locals de Recstores, que formen el 93%, com instal·lació elèctrica, seguretat, neteja, impressió, construcció, gràfica, pintura, transports, etc. – Lloguers dels locals on s’exerceixen les activitats. – Igualadins contractats com a personal de venda a les pop up stores, tant per les empreses igualadines com per altres com Levi’s, Custo, Naf Naf, etc. En aquesta última edició han estat de 83 persones d’Igualada i comarca. – Personal dels bars: 16 persones – Informadors- col·laboradors de l’esdeveniment: 26 persones – Col·laboradors de l’organització durant els mesos de maig i juny: 19 persones – Músics locals que han ofert concerts al Rec.07: un total de 10 formacions El total de l’impacte econòmic directe per la ciutat provinent d’aquesta activitat generada en el propi esdeveniment en aquesta darrera edició ha estat de 781.316 Euros, preveient que si es repeteix l’èxit en la seva edició d’hivern la xifra per aquest 2013 serà de més 1.400.000 Euros. Respecte a l’impacte econòmic indirecte del Rec.0 és difícil de quantificar en valors absoluts però les dades indiquen un efecte molt positiu de l’esdeveniment en gairebé tots els sectors. S’ha constatat l’increment de facturació en restauració durant els dies del Rec.07 i també els previs, en comerços com pastisseries, forns, perfumeries, gasolineres, pàrkings i altres productes, així com en alguns dels outlets de la zona de l’avinguda Balmes i d’altres zones de la ciutat, com l’outlet de Vanity Fair al polígon, que va doblar facturació. L’ocupació hotelera també és un bon indicador de l’impacte del Rec.0; el sector va comptar amb un nivell d’ocupació molt superior a l’habitual, amb el 100% d’ocupació en hotels com l’Amèrica o els apartaments Rambla Nova. També voldríem destacar un efecte positiu intangible: durant els dies del Rec.0 i setmanes prèvies, Igualada rep la visita els directors generals i directors de retail de les millors empreses de moda catalanes i algunes d’internacionals, així com importants mitjans de comunicació. És un efecte que considerem que estratègicament és molt important per a la ciutat. Resposta a la declaració d’Igualada Comerç Respecte a la declaració d’Igualada Comerç, afirmem que Rec.0 és un esdeveniment legal, autoritzat per la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament d’Igualada, que s’adopten les mesures legals de seguretat i que s’obtenen (i es paguen) les llicències d’activitat reglamentàries per a exercir l’activitat comercial i de restauració. Aquestes llicències es tramiten com qualsevol altra botiga: aportem sol·licitud, certificat d’instal·lador elèctric, memòria, plànols. No s’obté una llicència general per l’esdeveniment sinó que cada pop up store i cada bar compten amb la llicència d’activitats corresponent. Algunes vegades es renuncia a utilitzar alguns locals perquè no compleixen les garanties de seguretat que exigeix la llei, però els que utilitzem són perfectament aptes per a desenvolupar-hi la venda comercial. Cal no confondre el nostre propòsit de mantenir l’estètica original de les velles adoberies amb el fet d’utilitzar locals que no són aptes. Referent al tema elèctric, tots els locals estan certificats per l’empresa autoritzada en tant que compleixen la normativa. A més del tema d’autoritzacions, contractem una assegurança de responsabilitat civil i, de forma privada, el servei d’una ambulància de la Creu Roja amb infermer per als quatre dies. Referent a les relacions de Recstores amb Igualada Comerç, afirmem que des del Rec.01 (juny 2010) ens hem reunit amb els seus representants abans de cada edició, excepte aquesta última. L’última vegada que vam seure a buscar accions conjuntes va ser el passat 24 de setembre del 2012. Sempre hem fet propostes per apropar-nos, hem ofert la possibilitat que els cinc comerços amb producte similar al que es ven al Rec.0 fessin la venda especial en un local al barri del Rec, hem proposat que, els dies del Rec.0, totes les botigues fessin descomptes especials i promocionar-ho… Per part nostra hi ha hagut sempre, i ara també, la disposició de parlar i buscar sinèrgies. La ciutat, el comerç i Rec.0, el comerç Estem convençuts que en aquest context de crisi general en el comerç i, més especialment, de retail moda i calçat, un esdeveniment com Rec.0 pot significar un revulsiu per al comerç de la ciutat, com ja ho és en altres sectors. Creiem que la majoria de comerç ha de beneficiar-se d’atraure un número de gent tan elevat de fora la ciutat. Pel que fa als comerços de moda que venen un producte similar al que es troba al Rec, s’haurien d’establir unes estratègies conjuntes per tal d’atreure també els visitants del Rec.0, cosa que creiem que és totalment factible. A Recstores no ens agrada aquest suposat enfrontament amb Igualada Comerç, no és el que es mereix la ciutat ni la gran majoria dels igualadins que han acollit amb entusiasme el nostre projecte. Per tant, per part nostra hi ha tota la disponibilitat a parlar en termes de futur, positivitat, entusiasme i ganes de tirar endavant. Com a empresa igualadina, tenim molt clar el potencial d’aquesta ciutat, més enllà de Rec.0. Veiem Igualada com una ciutat jove, evidentment amb molts problemes, però amb una vitalitat que tot just despunta. Aquesta Igualada mereix una oportunitat i l’equip de Recstores contribuirà en tot allò que pugui.