El Rec.0 engega avui una nova edició condicionada per la vaga general

90

El barri del Rec d’Igualada torna a transformar-se del 9 a l’11 de novembre. Degut a l’aturada general convocada pel dia 8 de novembre, el festival Rec.0 obre avui amb tota normalitat. Aquesta edició doncs serà de tres dies, dijous, divendres i dissabte, de 10h a 22h.

Les antigues adoberies seran ocupades per grans marques de moda i dissenyadors emergents que convertiran aquests espais en autèntics experiments de retail. Rec.0 és una concentració de vendes especials inèdita, un festival de moda, cultura i gastronomia que revoluciona tota una ciutat només durant quatre dies.

Les grans marques i el talent emergent conviuen al Rec.0

Seran 100 les marques i dissenyadors de moda repartides en quatre grans zones del barri del Rec, en un circuit urbà i obert a tothom, on es combina el patrimoni industrial de fa segles amb la creativitat dels espais i les marques de moda.

Grans marques de moda com Levi’s, Adidas, Mango, Camper o IKKS segueixen organitzant les seves botigues efímeres més especials, amb muntatges especials com el que durà a terme Lacoste, que evoluciona el seu model cap a un concepte premium. Noves incorporacions com Reebok, Quiksilver, Boboli, Furest, DC o Roxy, la moda de Sessùn, Samsoe Samsoe o Little Creative Factory i el retorn de Tsunami o Loreak Mendian, convertiran aquesta edició del Rec.0 en la més sòlida des que va començar.

Les grans marques desembarquen al Rec.0 amb tots els seus recursos, oferint una imatge única en espais industrials molt especials. A més de les mencionades, trobarem Nice Things, Sita Murt, Punto Blanco, Kickers, Sebago, Javier Simorra, Antonio Miro, Textura, Kaotiko Barcelona, Castañer, Fox Head, Buff, Boxley, LTB Jeans, Macson, Messcalino, Mi&Co, Misako, Miss Me, Mus&Bombon, New Zealand Auckland, Pepe Jeans, Privalia, Santa Cruz, Rip Zone, Independent, Satorisan, Torras, Visionario, Yellow, Dr. Denim.

L’apartat infantil incorpora importants novetats, com Boboli, Little Creative Factory, My bags, Picnik i 1+ in the family que es sumaran a Tiny Cottons, Bean’s Barcelona, Cokoté, Anguè Anguè, yporqué, Micu Micu, Mamadú, Mon Marcel o Piu et Nau, a més de les col·leccions infantils d’IKKS o Nice Things.

El disseny independent arriba de la mà del Rec Pop Up Day Estrella Damm que creix per donar cabuda a marques emergents que busquen donar-se a conèixer. En aquesta ocasió hi haurà diferents espais on durant els quatre dies hi passaran les següents marques: Costalamel, Colmillo de Morsa, Bless the Mess, Maria Roch, CUS, Victoria Barrueco, Nou Moscada, Punto Tres, Marola, Magan i Lost Wolf. I també, com sempre, al Rec.0 continua el talent creatiu de dissenyadors com Carlotaoms, Ssic and Paul, Pau Esteve, IKA Editions, Les Chausseurs, Dorotea, LOA, Rita Row o Kinetik Supply, i els més consolidats, com Txell Miras, Miriam Ponsa, Josep Abril, Who, Ingrid Munt, Gorni Kramer, Susi Sweet Dress, Visual Poetry Barcelona, David Valls, Jordi Rafart i Veneno en la Piel que seran en diferents espais, amb una oferta de moda singular.

A més de moda, música i menjar de carrer

L’oferta de moda, eix principal del Rec.0, es completa amb una programació cultural gratuïta i un oferta gastronòmica completa. En l’apartat musical, hi haurà dos escenaris on hi passaran grups com Shadow Sessions, el concert Casa Nostra Casa Vostra a càrrec de Joan Queralt, Miguel Díaz, Adriana Muntaner o Black Kiss Superstar. A més, presentacions de llibres, projeccions audiovisuals i dansa en diferents espais del circuit, per tal que el visitant visqui una experiència que barregi la moda amb la cultura més emergent.

La gastronomia torna amb el Rec Street Food, amb una oferta gastronòmica variada que pretén reflectir diverses cuines d’arreu del món, amb especialitats molt diferents: cuina cubana, oriental, italiana, americana, mediterrània… a més d’una oferta vegana i també per a celíacs.

Comptarem també amb un espai de Bodegues Torres, on es podran degustar les varietats més exclusives d’aquests cellers, l’espai Pastoret i els dos espais Estrella Damm, patrocinador oficial del Rec.0, present des dels seus inicis l’any 2009.

Antonio Miro dissenya la samarreta Rec.0

La marca barcelonina Antonio Miro és l’encarregada de dissenyar la samarreta Rec d’aquesta edició. Una dessuadora amb una il·lustració original que serà posada a la venda en exclusiva a la pop up store d’Antonio Miro. Aquest projecte va ser iniciat al 2013, i ja ha comptat amb els dissenys de Miriam Ponsa, Visual Poetry Barcelona i Sita Murt.

Rec.0 Experimental Stores va néixer l’any 2009 de la mà de professionals del món del disseny i la comunicació per reivindicar el patrimoni del barri del Rec d’Igualada. En aquests vuit anys s’ha convertit en un festival de referència del món de la moda i de la cultura, amb la singularitat de donar vida a un patrimoni industrial únic a Catalunya. A la darrera edició, celebrada el maig de 2017 van passar pel Rec.0 unes 120.000 persones.