Quines preguntes es fa el veritable talent?
Q

17 d'octubre de 2018

Se’ns omple la boca, escrivim i escrivim sobre tot el relacionat a la recerca de talent, d’atracció de talent i de la mal anomenada retenció del talent sense pensar en el realment important i és que no podem perdre de vista que…: avui és el veritable talent qui tria amb qui treballa i amb qui no. És el talent qui decideix i no l’empresa. Qui no en sigui conscient ho té difícil per no acabar amb un equip mediocre.

Primer pas: canviar la mentalitat sobre veritats que semblen absolutes i que en veritat estan ja obsoletes.

• Cercar talent no és posar ofertes d’ocupació. El veritable talent no les llegeix.
• Atraure talent no és “vendre motos” i tenir un Employer Branding comprat i sonor. El veritable talent està bastant per sobre del soroll.
• No podem retenir a ningú. Al veritable talent cal enamorar-lo per projecte.
Segon pas: ser conscient que fuig el talent.
• De marques tocades per la mala reputació i el soroll mediàtic. No volen vincular la seva marca de talent a la falta d’ètica perquè saben que els seus valors han de prevaler.
• De marques buides i anodines sense una proposta de valor clara en el mercat.
• De no treballar per a la creació d’un producte o servei pel qual senti passió.
• De marques que no siguin socialment responsables.
• D’ambients laborals tòxics, mancats d’un lideratge transformador.
• D’empreses amb un alt nivell de rotació.
• D’empreses “ostracistes”, de búnquers on la informació és poder, on la connexió i exposició de les seves marques a les xarxes és pecat mortal.


• D’empreses que ofeguen sota un organigrama ferri la creativitat i la innovació.
• De descripcions de llocs de treball tancades.
• D’empreses “dinosáuriques” on es premia més la presència física que el resultat.
• D’empreses de les que no hi ha res en els mitjans socials, sense història a la xarxa, sense treballadors en el món digital amb una presència i una història.
Però: quines preguntes es fa el veritable talent?
• Quin serà el meu àrea d’influència dins de l’organització? Va a voler saber si van a haver frens a la seva àrea d’actuació, Sap que només així podrà portar els seus objectius i projectes a realitats d’una manera efectiva.
• Què fa la companyia per mantenir-se en estat beta permanent? Et preguntarà quins són els mecanismes que s’estableixen per seguir formant-se. El que vol sentir és que la companyia té una alta sensibilitat a les necessitats que sorgeixen en cada projecte. Són persones que lideren el seu aprenentatge i que han pres les seves regnes fa molt de temps.
• Et preguntarà: quins mitjans hi ha per estar informat. Quines són les fonts. Com es comunica de forma interna? Si no és una empresa que aposta per la comunicació social i immediata, amb feedback permanent, amb respostes en temps real, amb un entorn comú on conversar, treballar els projectes i compartir, et dirà que no pot treballar així. Necessita formar part de les comunitats internes, necessita aportar, innovar, deixar volar la seva creativitat.
• Si té una empremta digital potent et preguntarà: quin tipus de vinculació que espera la marca amb la seva pròpia marca personal?

Recorda: el teu veritable repte, si busques talent, és tenir el veritable talent per detectar-ho. El món canvia, les necessitats també. És moment de veure-ho tot des d’una nova perspectiva.

Eva Collado Durán |@evacolladoduran

Consultora estratègica de capital humà, conferenciant i escriptora

Compartir

Deixa un comentari

L'Enquesta

T'atenen en català en els comerços on vas habitualment?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta