Què caram passa a Linkedin que tothom és CEO?

142

No sé si ho hauràs notat. Últimament quan voltes per Linkedin t’adones que està ple de CEO’s. I això no encaixa amb les estadístiques. Vegem, una cosa és que Linkedin sigui la xarxa preferida pels CEO’s de les empreses, i una altra molt diferent és que un taxista o un dissenyador gràfic independent –amb tot el respecte- es facin dir CEO.

Sí, jo també vaig llegir a Tom Peters i la seva proposta que tots som els CEO del nostre JO, S.A. (en anglès Me, INC), però d’aquí al fet que tots els autònoms o petits empresaris s’autoanomenin CEO en la seva definició de perfil hi ha un tros.

No soc ningú per donar lliçons sobre com treballar correctament un perfil en aquesta xarxa professional, per a això hi ha bons especialistes com Alex López, Pedro de Vicente… però sembla de sentit comú que el titular professional de Linkedin ha de tractar sobre la proposta de valor, no sobre el càrrec ni sobre l’empresa en la qual un treballa (para això ja hi ha apartats específics). En altres paraules, explica’m què pots fer per mi, no els galons que portes en la teva jaqueta.

He vist centenars de perfils de Linkedin amb el titular professional “Director General” o “CEO”… de què? d’una granja avícola? d’un banc? No acostumo a acceptar el contacte de persones que es presenten així, solen ser perfils sospitosament spammers o de persones amb molt baixa autoestima que necessiten tafanejar amb els perfils importants d’aquesta xarxa.

No ens enganyem, en els grups de directius de Linkedin el 80% no són directius
Si un busca grups de directius, hi ha molts, i alguns sobrepassen fins i tot la xifra de 140.000 membres. Però no ens enganyem, en els grups de directius de Linkedin el 80% no són directius. Potser són aspirants a ser-ho, no ho nego, però el fet és que NO són directius. Tot això em porta a preguntar-me per què hi ha persones que creuen que és tan important autodefinir-se com alguna cosa que no són per aconseguir un suposat networking “d’altura”. De debò algú pensa avui dia això de ser CEO impressiona? D’acord, potser ser el CEO de Virgin Group sigui important, però llavors, per què Richard Branson es conforma amb un “founder”?

Ja ho veus, el que és autènticament CEO no sempre es defineix com a tal, així que això ens inclina fàcilment a pensar que els que s’autoanomenin CEO no són més que “vull però no puc”. A les xarxes enganyes una vegada; a la segona ja estàs fora de joc. Si ets el CEO del teu JO, S.A. aprèn a explicar la teva proposta de valor, ja que el que jo cerco són persones que em resolguin problemes, no CEO’s.

Guillem Recolons, Consultor d’Estratègia en Personal Branding