Punto Blanco, 70 anys de qualitat, innovació i adaptació als nous temps
P

5 d'agost de 2018

L’Anoia, i Igualada especialment, va ser, durant el segle XX, un dels territoris de referència a Catalunya del món del tèxtil. I Punto Blanco, que aquest any celebra el seu 70è aniversari és una de les empreses que més ha destacat.

L’any 1948, els germans Pere i Manuel Valls, pare i tiet de Marta Valls, van crear Indústrias Valls, l’empresa que començaria a fabricar uns mitjons de gran qualitat sota la marca Punto Blanco. L’ambició dels dos germans per crear aquest projecte no ve del no res, si no que descendeixen d’una família amb forts lligams amb el món del tèxtil.

Després d’estar onze anys vivint a Colòmbia i agafant idees que més tard els servirien per destacar amb la seva empresa, els germans Valls tornen a Catalunya, a Igualada, i comencen a fabricar mitjons d’una qualitat molt alta i amb un punt d’innovació que no era habitual en l’Espanya de la postguerra.

L’empresa aposta d’una manera ferma per unes màquines i materials que els permetran anar sempre a l’avantguarda del sector i que faran que tingui una posició privilegiada en el mercat dels mitjons primer, i la roba interior en general més tard, durant tota la segona meitat del segle XX.

Inici de les exportacions

En l’Espanya tancada i empobrida de les primeres dècades de la dictadura, els germans Valls van creure fermament en la idea que exportar el seu producte els ajudaria a créixer. És així com l’any 1953 s’inicia la venda de productes Punto Blanco a l’exterior, una distribució que avui arriba a més de 40 països, principalment en mercats europeus, americans i asiàtics.

Del carrer Sant Magí a l’Avinguda Balmes

El primer taller de Punto Blanco estava situat al mateix lloc on el pare dels dos germans tenia el seu, al carrer Sant Magí, però el creixement de l’empresa va provocar que s’haguessin de traslladar a una fàbrica més gran.

Així ho van fer l’any 1956, deixant el carrer Sant Magí però sense abandonar el centre d’Igualada. La nova fàbrica, de diverses plantes i un total de 10.000 m2, s’ubicaria a l’Avinguda Balmes, un emplaçament que encara és la seu principal de l’empresa avui en dia.

De fet, l’esperit d’innovació que els germans Valls van aplicar a la fabricació dels seus mitjons, també es va traslladar a la construcció del nou edifici, amb una teulada en forma de dents de serra que permeten que s’aprofiti la llum del Sol el màxim temps possible. Aquesta construcció va merèixer els reconeixements i premis de diversos concursos d’arquitectura.

Punto Blanco anava creixent i és per això que més endavant es va haver construir un segon edifici, també a l’Anoia, en aquest cas a Òdena, d’11.000 m2 i que avui en dia serveix com a centre logístic i de magatzem.

No només són mitjons

No s’han de perdre mai els orígens i els mitjons encara avui son el producte estrella de la marca Punto Blanco, però el negoci s’ha anat ampliant i diversificant. Així doncs, actualment podem trobar tot tipus de roba interior, vestits de bany, roba més còmode però al mateix temps elegant, pijames, o polos, jerseis, jaquetes i pantalons per a homes.
Sempre seguint el mateix model que ha portat a l’èxit de la marca, un producte de qualitat, que aposta per la innovació.

Adaptació als nous mètodes de venda

Els inicis de Punto Blanco la venda dels productes es feia directament als comerços perquè fossin ells qui distribuïssin el producte. És a dir, no era Punto Blanco qui acabava venent els seus mitjons al client final.

Ara, això ha canviat molt i amb l’arribada d’Internet i les aplicacions mòbils els sistemes de venda s’hi han hagut d’adaptar.

L’any 2005 naixia Punto Blanco Retail, que permetria oferir el servei als clients a través de botigues pròpies en centres comercials, per acabar donant pas més endavant, el 2009, a la primera botiga a peu de carrer. I a partir d’aquí es van anar obrint franquícies, primer a Catalunya i després, a poc a poc, en altres indrets del món. A dia d’avui, de fet, ja n’hi ha Egipte, Iran o Filipines.

L’ampliació de botigues físiques, però, també s’ha tingut en compte el comerç online. Després d’inaugurar la pàgina web corporativa l’any 1999, des del 2007 es poden comprar tots els productes de la marca a través d’Internet

L’aposta per la publicitat

En una època en què la publicitat en el sector del tèxtil no era molt freqüent, Punto Blanco sempre hi va apostar.

Des d’anuncis en revistes amb il·lustracions i fotografies en blanc i negre a la publicitat actual a través d’altres canals com la televisió, Internet, lones, o a les marquesines dels autobusos. En aquesta pàgina trobareu alguns exemples de l’evolució de la seva publicitat.

Compartir

Deixa un comentari

L'Enquesta

T'atenen en català en els comerços on vas habitualment?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta