Opinions diverses

1

Cada dimarts i dijous des de fa molt anys, els alumnes de l’Escola Àuria gaudeixen de l’activitat de piscina a les Comes. Encara que no tots els alumnes participen en aquesta activitat, es considera molt beneficiosa per desenvolupar l’autonomia personal, la coordinació motòrica, la comunicació, activitat física… Avui parlem amb Toni, coordinador de l’activitat que juntament amb els monitors Mònica, Esther, Elisenda i Anna són els responsables de dur a terme aquesta tasca. – Quan temps fa que treballeu amb els alumnes de l’escola? Aquí a la piscina de Les Comes fa 25 anys que treballem amb alumnes de l’escola, però abans ja havíem treballat a la piscina del Molí Nou. – Com organitzeu els grups de treball? Els grups s’organitzen depenent del nivell dels alumnes, si tenen por o no, si es desplacen o no, intentant que els grups siguin el més homogenis possibles per poder treballar a nivell individual com en grup. – Quin objectius considereu que treballeu amb els alumnes? Intentem que els alumnes agafin una bona habilitat dins del medi aquàtic, que es puguin valer per si mateixos dins de l’aigua tenint en compte les habilitats i possibilitats de cada alumne. Un altre objectiu que treballem és que es familiaritzin amb el medi aquàtic mitjançant els estils de natació i activitats de caire més lúdic. – És important l’edat d’iniciació a l’activitat? Es important que els alumnes a poder ser comencin l’activitat en una edat temprana, assoleixen més fàcilment els objectius proposats en l’activitat i en posteriors etapes el treball és més enriquidor si es té una bona experiència prèvia al medi aquàtic. – Tothom pot aprendre a nedar? Tothom no pot aprendre a nedar. Depenent de les habilitats i destreses que tingui l’alumne adquirides al llarg de la seva vida, tindrà més o menys condicions per desenvolupar l’activitat dins del medi aquàtic. Si més no, aquells alumnes que per les seves característiques tinguin una difícil adaptació al medi aquàtic degut a les seves limitacions, podran gaudir de l’activitat i millorar la seva adaptació mitjançant activitats i jocs per que puguin gaudir a l’aigua i desenvolupar altres habilitats que no siguin les pròpies de la natació. – Amb quines dificultats us trobeu en el vostre treball? Hi ha varis factors que intervenen en el procés d’ensenyament d’aprenentatge. Una de les dificultats que ens hi trobem és que a vegades la quantitat d’alumnes pot ser més gran del que seria ideal, sobretot quan ens trobem amb alumnes amb molta limitació de moviment, que necessiten un monitor per a ells sols. Un altre dificultat que ens solem trobar és la poca predisposició d’alguns alumnes, tot i que amb una bona dinàmica a les classes i elements motivants pels alumnes sol ser una activitat que consideren divertida i agradable. – Quins beneficis penseu que els hi aporta als alumnes? Com una activitat física que és, controlada i amb criteri, els beneficia tant a nivell coordinatiu, millorant la mobilitat d’aquests alumnes, tant a nivell actitudinal i de disciplina, ja que al ser un medi poc comú l’aquàtic hi ha alumnes que es veuen obligats a seguir unes normes perquè no dominen la situació. També a nivell social quan es treballa a nivell de grup és relacionen entre ells i l’activitat els hi aporta molts aspectes que poden fer servir a la seva vida quotidiana, col·laboració, respecte, companyerisme,… I per últim voldríem destacar que a nivell personal, es treballa juntament amb els monitors i mestres de l’escola, una bona higiene, el respecte al material i a la instal·lació i al personal que està treballant dins del recinte. Des de l’escola volem agrair la tasca de tots/es els monitors/es que intervenen en aquesta activitat.