Un article de
La Veu de l'Anoia
La Veu de l'Anoia

El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.

23 de març de 2020 a les 10:19 hores

Neix a la Conca el grup Malla, per coordinar treballs en impressió 3D per ajudar als sanitaris

Resumeix l'article amb IA:
Marca'ns com a mitjà preferit!
Un article de
Publicitat

Atenent a les prediccions dels experts sobre el creixement d’afectats de COVID–19 en els propers dies, i la previsible escassetat de material sanitari, disseny=igualada conjuntament amb TICAnoia ha creat el grup de treball MALLA per coordinar i gestionar les ofertes de material amb possibilitat de ser imprimible en 3D o de ser fabricats en petits tallers i amb materials disponibles dintre la zona de confinament de la Conca d’Òdena.

Malla és una xarxa d’empreses, estudis de disseny, enginyers, informàtics, tallers, makers, particulars… disposats a col·laborar, aportant coneixement i eines de fabricació en molts camps i formats diversos. Arreu del món s’han constituït grups amb els mateixos objectius i s’han desenvolupat diverses i enginyoses alternatives de dispositius, components i elements de seguretat de baix preu i producció ràpida. Les noves tecnologies de comunicació, producció digital i la disponibilitat de sofisticats components electrònics permeten crear en poc temps primers models i prototips funcionals. Aquest material pot ser fonamental en moments d’emergència i escassetat en estat de confinament.

El col·lectiu, en contacte amb altres iniciatives similars de la resta de l’estat amb les quals comparteix models i experiències, contrasta la informació amb l’Ajuntament d’Igualada i, a través seu, amb les diverses institucions sanitàries i serveis assistencials. La comunicació constant entre l’administració permet estar atents a les necessitats de tots els agents.

Actualment s’ha posat en marxa un equip amb l’objectiu d’adaptar, segons les possibilitats locals, un dels models de respiradors desenvolupats a Barcelona i en camí de ser validat per diferents entitats. També s’ha iniciat la fabricació, amb impressores 3D, d’una primera edició de viseres de protecció. A hores d’ara (dilluns 23 de març) MALLA ja compta amb l’oferiment de 20 impressores3D dins de la zona confinada. El material produït es posarà a disposició de l’Ajuntament d’Igualada que en tindrà cura de la seva distribució.

La participació en el col·lectiu és oberta a tot aquell que es vulgui comprometre i no n’està exclosa cap especialitat ja que no és possible preveure què es pot necessitar en els propers dies. En aquest moment si es disposa d’una impressora 3D i es vol col·laborar pot entrar a ticanoia.cat/impressoresmalla i emplenar el formulari per rebre’n les instruccions.

Contacte: [email protected]

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Comenta aquesta entrada:
Et recomanem×
Log Club VeuAnoia

Vull ser col·laborador/a del Club

Emplena i envia el següent formulari per sol·licitar ser col·laborador del Club VeuAnoia. Ens posarem en contacte amb tu al més aviat possible!

Google reCaptcha: clau de lloc no vàlida.

Registra't

Google reCaptcha: clau de lloc no vàlida.

Inicia la sessió

Google reCaptcha: clau de lloc no vàlida.

No tens compte?
Registra't

Comença a jugar!

Selecciona l'avatar que més t'agradi i completa el formulari:

Google reCaptcha: clau de lloc no vàlida.