La Mostra d’Igualada tanca amb més de 30.000 espectadors i més de 100 espectacles
L

4 d'abril de 2017

La Mostra d’Igualada – Fira de teatre infantil i juvenil va acomiadar la 28a edició amb més de 30.000 espectadors. Del dijous 30 de març al diumenge 2 d’abril, la capital de l’Anoia s’ha convertit en el centre neuràlgic del teatre infantil, juvenil i familiar. Amb 51 companyies programades i 101 representacions (l’espectacle inaugural es va haver de suspendre per lesió d’una artista), la fira es reafirma un any més com a model dinamitzador del mercat d’arts escèniques per a tots els públics, punt de trobada i de debat de referència sectorial i motor de creació artística.

Les temàtiques poc tractades deixen de ser tabú

L’organització valora molt positivament l’acollida que han tingut tant a nivell de professionals com de públic general els espectacles de temàtiques considerades poc tractades com ‘Euria (Pluja)’ de Markeliñe, ‘El col·leccionista de pors’ de L’Estenedor Teatre, ‘Limbo’ de Les Impuxibles o ‘A mí no me escribió Tennessee Williams’ de Cia.Roberto G. Alonso, que va substituir ‘Cospress’ de Kimani resultant una adaptació perfecte a la línia artística d’enguany. La direcció de la fira també considera un encert els dos espais d’actuació que s’han estrenat enguany: Les Cotxeres dels Moixiganguers, que suma un nou i molt bon espai d’exhibició i El Celler del Sindicat, que ha aconseguit crear una màgia entre la poètica de l’espai i la proposta escènica.

L’Escorxador es consolida com a escenari idoni per La Mostra JOVE

El projecte de La Mostra JOVE ha fet un pas endavant enguany amb les activitats paral·leles autogestionades pels mateixos joves. Malgrat el temps no ha acompanyat, durant els quatre dies l’espai ha acollit públic molt variat en una oferta d’activitats diversificades per atraure tot tipus col·lectius. L’organització valora molt positivament aquesta iniciativa, convençuts que s’han assentat les bases d’un projecte a llarg termini que té com a objectiu apropar el teatre als joves i fer-los partícips i dinamitzadors de L’Escorxador, espai que ells mateixos comencen a reivindicar com a seu.

La Mostra segueix enfortint l’activitat PRO

Enguany s’han acreditat 674 professionals (programadors, companyies no programades i expositors) de 336 entitats, una xifra que representa un augment del 19,5% en relació a l’any passat. D’aquestes entitats, 267 de Catalunya, 51 de l’Estat Espanyol i 19 internacionals. A aquesta xifra, cal sumar-hi les companyies participants en la programació que fan augmentar el registre fins gairebé 730 inscrits.

L’afluència de públic a la Jornada Professional de dijous 30, plat fort de La Mostra PRO, constata el bon estat de salut del sector i la necessitat del mercat de crear espais com aquests, generadors de contingut i coneixement en el cas de la xerrada i la taula rodona i motor de creació artística en el 8è Mercat de projectes.

La Llotja de professionals, situada per segon any consecutiu a Les Encavallades del Museu de la Pell, es consolida com a espai de trobada, d’intercanvi d’informació i d’establiment de contactes imprescindible entre els professionals del sector. Enguany, l’espai s’ha acabat d’encaixar al conjunt d’activitat proposades i ha pogut fer front a la demanda creixent d’estands, que ha augmentat fins a 43.

L’Auditori del Museu de la Pell i l’Adoberia Bella, complements de La Llotja són una gran aposta dels dos últims anys per eixamplar l’espai d’activitats professionals. Especialment l’Adoberia Bella ha esdevingut un equipament clau per desenvolupar-hi activitats paral·leles com la xerrada ‘Eines per programar teatre jove’, la taula rodona ‘De què els parlem?’ i les reunions ràpides.

Els programadors internacionals valoren molt positivament la seva estada a Igualada i, des de l’organització, es vol treballar per continuar atraient professionals de l’estranger així com per obrir la fira a la resta de l’Estat i Europa. En aquest sentit, incorporar enguany la facilitadora PRO de COFAE ha estat una figura clau que ha permès d’una banda, posar en contacte els diversos professionals i d’altra banda, fer un acompanyament intensiu en el seu recorregut per la fira.

El Club dels Professionals del Kiosk del Rec arriba a la seva tercera edició esdevenint un espai on la combinació d’espectacles i l’oci nocturn es fusionen i fan possible un espai distès de trobada del sector en acabar les jornades.

El públic de La Mostra desafia la pluja

Tot i ser una edició condicionada per la meteorologia, el públic de La Mostra no ha fallat a aquesta cita anual amb la millor programació d’arts escèniques per a tots els públics. Tot i el lleuger descens d’assistència en relació a edicions anteriors el divendres i el dissabte a causa de la pluja, el diumenge l’afluència de públic ha augmentatconsiderablement. Pel que fa a les sales, els primers recomptes apunten que han aglutinat 13.900 espectadors amb una ocupació del 80% de l’aforament disponible.

Malgrat la pluja, s’han pogut desenvolupar totes les funcions a l’aire lliure amb normalitat, tret d’algun canvi d’ubicació o algun endarreriment d’horaris. En aquest sentit, l’organització vol agrair la incansable tasca de les companyies, els tècnics, els voluntaris i també la fidelitat del públic.

La Mostra a les escoles

Any rere any, les escoles i instituts d’Igualada i La Mostra treballen colze a colze per cultivar el públic del present i del futur. Enguany han estat 3.255 alumnes de 18 centres qui han participat a les funcions escolars. Paral·lelament, s’han organitzat activitats com el III Concurs de crítica teatral infantil i juvenil per revaloritzar la mirada crítica dels nens i joves com a espectadors i fomentar la pràctica d’aquest gènere, el Quadern de Teatre, una llibreta que acompanyarà a partir d’ara els alumnes de 1r de primària en la seva experiència com a espectadors i el collarets d’ulls per als més petits.

Èxit de la campanya de famílies acollidores

Any rere any la peça clau de La Mostra d’Igualada és l’equip de voluntaris que participa activament en l’organització de la fira coordinat amb el suport de Xarxa Igualada. Enguany La Mostra ha comptat amb una 80 voluntaris i 29 famílies que han acollit 93 professionals. Enguany la campanya no només s’ha limitat a les companyies programades sinó que s’ha obert també a programadors, premsa i altres professionals del sector. La campanya de famílies acollidores es consolida com un nexe d’unió entre Igualada i els professionals que vénen a treballar a La Mostra.

La primera edició de La Mostra Solidària

Amb la voluntat d’establir cada any aliances amb organitzacions que treballen pels drets dels infants, enguany La Mostra ha iniciat una campanya de suport a l’ONG Save the Children, que treballa amb infants refugiats als seus països d’origen, al llarg de tota la ruta que estan seguint i als països de destinació. El taller ‘El meu arbre, les teves arrels’ ha tingut molt bona rebuda amb uns 150 nens al llarg de diumenge al mati i unes 200 signatures.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Llegeixes els llibres que et regalen per Sant Jordi?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta