Miquel Gleyal: “Mac o PC? M’és igual. El disseny no surt del llapis sinó de la mà”

299

Soc Miquel Gleyal, nascut a Igualada, casat amb la Gemma Roca, companya de vida i d’empresa. Som pares de dos fills, Pere i Berta, que cada dia ens ensenyen molt. Conviure amb adolescents és un aprenentatge diari molt divertit. Tinc les mateixes il·lusions que fa vint anys, perquè el nostre sector és professionalment molt gratificant i m’apassiona.

Què és MgComunicació?
És un estudi de disseny i comunicació que va néixer, justament, ara fa vint anys. Va néixer per fer disseny gràfic i, seguint les necessitats dels clients, hem anat evolucionant fins donar serveis integrals d’imatge i comunicació.

Us afavoreix que Igualada sigui un clúster d’impremta i packaging?
Igualada té una gran tradició d’impremta i de l’especialitat de packaging i tenim l’escola Gaspar Camps. Això fa que hi hagi molt nivell de disseny i també que cada any sorgeixin nous dissenyadors/es. Des d’un principi, ens hem orientat cap a empreses de tot Catalunya, sense limitar-nos a Igualada i el seu entorn. Tenim clients molt transversals des de l’alimentació, al turisme, el comerç, Tic, industrials… tanta variació ens permet tenir “vista d’astronauta” que ens ajuda a fer els projectes a la mida de cada client.

És complicat gestionar tanta versatilitat?
En funció de cada projecte creem l’equip de treball necessari. L’important és integrar cada professional en tot el projecte. Això ens permet treballar amb una molt alta qualitat i estalviar costos als clients.

MgComunicació treballeu molts aspectes, en quin us destaqueu més?
M’agrada i gaudeixo molt amb la comunicació corporativa, des del disseny i el posicionament de la marca, fins al disseny d’envasos si convé, passant pel disseny de les seves pàgines web. En ser multidisciplinars, si un client necessita packaging, nosaltres ens hi impliquem. El packaging és una de les potes del nostre negoci, però no és pas l’única ni la més important.

cof

A Praga us acaben de donar un premi internacional molt important en packaging.
És un premi dels productes Concentralia® del nostre client Salló Kyra, amb un sistema patentat de barreja a l’instant, que proporciona una higiene més saludable i sostenible. Amb el mètode EcofoamSystem® de barreja a l’instant s’obtenen fins a 20 ampolles a partir del superconcentrat i l’aigua. El consumidor redueix fins a 20 vegades els abocaments de plàstic al planeta. La gama de productes Concentralia® han guanyat el premi Liderpack com a millor producte de la llar i una menció especial com a millor producte ecològic. I en els premis WorldStar Packaging Awards es ressalta el disseny del packaging i la seva complexitat com a millor producte de la llar.

Tenint el despatx professional a Igualada i no a Barcelona és un hàndicap?
Sempre he dit que a Igualada s’hi viu i treballa molt bé. L’únic hàndicap que tenim és per atraure talent forà.

Un mal producte ben presentat es ven més?
Sí però tindrà poca vida perquè el consumidor és intel·ligent i deixarà de comprar-lo. Un bon producte mal presentat, en canvi, no tindrà gens de vida perquè ningú no el comprarà ni per primera vegada, o la seva inclusió al mercat serà molt lenta.

Com vas decidir muntar l’empresa fa vint anys?
Des de petit que m’agrada el món visual i les arts plàstiques i en acabar els estudis vaig anar a treballar al departament de màrqueting d’una empresa industrial. Als vint-i-sis anys vaig fer un cop de cap i vaig fundar MgComunicació.

Com va això de treballar amb la parella?
La part bona és que generem molta complicitat, comparteixes els èxits i estem molt alineats en allò que volem que sigui l’estudi. La part menys bona és que a vegades costa molt no portar els problemes de la feina a casa. Crec que les empreses que funcionen bé són les que els que hi treballen estan alienats en objectius i valors de l’empresa.

Quan no dissenyes, què fas?
Compartir el temps amb la família, l’afecció, a l’esquí i als viatges. És la millor forma de gaudir amb la família i desconnectar de la feina.

Turista o viatger?
A ningú li agrada ser turista. Normalment quant viatgem sortim amb els bitllets d’avió i res més. Ens agrada l’aventura de no saber on menjarem, on dormirem o què veurem l’endemà. Cada viatge és una aventura apassionant.

Quin és el secret de l’èxit d’una marca?
Perquè funcioni una marca ha de vendre productes que el consumidor valori per sobre d’altres. Si el client està disposat a pagar més per un logo, és que la marca transmet uns valors que el client compra. Un cas que tothom entén és Apple. Funciona igual que un PC però costa el doble.

Mac o PC?
Treballo amb tots els sistemes perquè penso que el disseny no depèn del llapis, sinó de la mà.