Miquel Àngel Moreno: “La gent avui dia hauria de ser més exigent amb la seva alimentació”

469

Soc el Miquel Moreno, (Miky pels amics). Vaig néixer a Igualada fa 31 anys, i hi he viscut fins als 28. Vaig estudiar Màrqueting. Per motius d’estudis i feina vaig anar a viure a Barcelona i m’hi he quedat. El meu hobbie s’ha convertit en la meva feina.

Explica’ns una mica com se’t va acudir engegar amb aquest món de la gastronomia?
De ben petit els meus pares ja em portaven a bons restaurants, a casa, la mare cuina com l’àvia. Les vacances amb els meus amics les fèiem sempre a San Sebastian, ens agrada menjar bé! Fa més de 5 anys era al sofà de casa i vaig obrir un compte a Instagram (@bcngourmet) principalment per cercar nous restaurants i compartir als que anava. Avui ja som més de 40.000 seguidors. Juntament amb la meva parella l’Ariadna (@foodyingbcn) portem la comunicació, principalment en l’àmbit digital, de diversos restaurants, empreses d’alimentació i esdeveniments gastronòmics.

Amb quin criteri valores els restaurants als que vas?
Per a mi el més important és el menjar, sense cap mena de dubte. M’agraden els restaurants de cuina tradicional i que treballin amb un bon producte. En segon lloc valoro el servei, penso que és molt important, i a pocs llocs tenen un servei com cal. Com a tercera posició valoro el local i l’ambient en general. Voldria aclarir que no faig crítica negativa, recomano els restaurants que m’agraden i on tornaria.

Nosaltres com a consumidors del món de la restauració què hauríem de tenir present per a valorar el servei dels restaurants d’on anem?
Segons el tipus de restaurants que sigui pots exigir més o menys, l’amabilitat i un somriure és vital. Penso també, que el ritme de portar els plats és molt important. No ens agrada esperar, sigui un menú de 3 plats o de 20.

Explica’ns una mica la influència que tenen les xarxes socials amb les valoracions que poden fer els consumidors?
La influència de les xarxes socials cada cop és més. Això pot ser bo i dolent a la vegada. Imagina’t que jo recomano un restaurant i el poso pels núvols, per que a mi m’ha encantat. Automàticament l’expectativa puja, hi vas, no és tan bo com t’esperaves. Quina valoració faries?

Et fas tips de voltar?
Al 2018, he visitat 240 restaurants… Per sort la majoria a Barcelona, d’altres a Menorca, Mallorca, Andorra, Perú i la resta del país.

A quins restaurants de prestigi has estat? És complicat concertar visites?
En el darrer any he visitat 5 del 10 millors restaurants del món, segons la llista “50th Best” núm. 2: Celler de Can Roca (Girona), núm. 6 Central (Lima, Perú) núm. 7 Maido (Lima, Perú) núm. 9 Mugaritz (País Basc) i núm. 10 Asador Etxebarri (País Basc)

És molt complicat aconseguir taula, per exemple, al Celler de Can Roca vam esperar 11 mesos, hi ha molta demanda i molt poques places. El dia 1 de cada mes obren reserves a 11 mesos vista, en 5 minuts s’acaben.

Creus que avui dia la gent és molt exigent?
Cada cop som més exigents, gràcies a les xarxes socials, i d’altres plataformes, ens pensem que en sabem de tot i no és així. L’accés a la informació cada cop és més ràpid. Hem d’escoltar els professionals reals de cada àmbit.

Creus que la gent d’avui dia estan ben informada de què consumeix?
Avui en dia hi ha molta informació a l’abast de qualsevol, però el que no hi ha tant és el criteri. Qui et diu que l’article que estàs llegint té fonaments o és 100% real? Aquí és on tots hem de fer l’esforç d’intentar buscar les fonts més fiables, d’experts de cada matèria per a estar informats tant al món de la restauració/alimentació com en qualsevol altre.

Parla’ns una mica més del projecte BCNGOURMET.
BCNGOURMET va néixer d’un hobbie que actualment és la meva feina. Hi ha gent que pensa que cobro per recomanar un restaurant o que em conviden a tot arreu. Això no és així, mai he cobrat per recomanar un restaurant. Si és cert, que algun restaurants ens contacten per email i ens conviden. Si ens agrada el recomanem i si no, no. No visc dels restaurants que visito, sinó de l’agència de comunicació que tenim juntament amb l’Ariadna. Actualment gestionem les xarxes socials de més de 15 clients relacionats amb el món de la restauració.

Pia Prat