Masquefa pressiona pel Quart Cinturó

0

01 riu quart cinturo.jpg Clam unànime • En el darrer ple municipal tots els grups polítics van aprovar per unanimitat una moció conjunta que insta el Govern de l’Estat a reactivar el projecte “amb la màxima celeritat” , tot prioritzant el tram Masquefa-Abrera. La construcció del Quart Cinturó s’ha convertit en els darrers anys en l’os de l’Ajuntament de Masquefa. Una reivindicació històrica no només d’aquest municipi sinó també d’altres de la zona com Piera, Sant Esteve Sesrovires i Sant Llorenç d’Hortons, que a dia d’avui encara no ha rebut resposta. És en aquest sentit que en el darrer ple municipal tots els grups polítics de Masquefa van aprovar per unanimitat una moció conjunta que insta el Govern de l’Estat a reactivar el projecte i a fer-ne públic el calendari “amb la màxima celeritat possible”. En concret, es demana que es prioritzi la construcció del tram que ha de connectar Masquefa i Abrera, de només 7 quilòmetres. Els municipis del sud de l’Anoia han estat testimonis del creixement exponencial de les seves poblacions i també de la seva activitat econòmica i industrial. Fet que s’ha traduït en un extraordinari increment del nombre de vehicles que diàriament circulen per la carretera B-224, especialment en sentit Martorell. Aquest tram concentra el 90% dels trajectes que es registren al sud de la comarca. Avui la carretera B-224 s’ha convertit en un dels punts negres de la xarxa viària catalana per la seva gran perillositat. Lamentablement s’hi han hagut de plànyer massa accidents de trànsit, alguns dels quals s’han saldat amb víctimes mortals i persones ferides de gravetat. Malgrat això, en tot aquest temps no s’ha executat en aquesta carretera cap obra notable per millorar-la i contribuir a posar fi a les cues que s’hi produeixen i als fatals accidents. La Generalitat tan sols s’ha limitat a realitzar les tasques de manteniment més bàsiques, principalment tapar forats de l’asfalt i canviar part de la pintura del vial. Al llarg d’aquests darrers mesos l’Ajuntament de Masquefa ha revifat les peticions a la Generalitat i el Govern de l’Estat per traslladar el seu malestar i les necessitats d’una zona amb aspiracions a créixer econòmicament, que topa dia rere dia amb una carretera obsoleta i congestionada. Un obstacle que frena l’interès de diverses multinacionals i grans empreses que ja han mostrat el seu desig d’instal·lar-se al territori i que condicionen la seva arribada a la construcció del Quart Cinturó. Sense anar més lluny, el passat mes de setembre el municipi va rebre la visita de Francesc Xavier Mena, Conseller d’Empresa i Ocupació, qui va visitar les instal·acions de la multinacional alemanya ALDI Supermercats, la qual ha suposat una inversió de 58 milions d’euros i que, segons va avançar Xavier Boquete, alcalde de Masquefa, pot anar a a més ja que l’empresa té previst doblar el nombre de botigues i, per tant, l’activitat de la planta que actualment té al polígon del Clot del Xarel·lo. Potencial de ser generadora de nous recursos i de més llocs de treball. Un exemple del passat que, tal i com va apuntar Boquete, “serveix per posar sobre la taula el present i el futur del nostre territori pel que fa a noves inversions”. Però tots aquests incentius econòmics i tots aquells que queden per venir necessiten del Quart Cinturó per poder articular-se. Una infraestructura, entre l’AP-7 i l’A-2, que situaria a Masquefa en primera línia, a mig camí entre Tarragona i l’Àrea Metropolitana, amb grans perspectives de desenvolupament industrial. Durant la seva visita al municipi, el Conseller Mena va recollir aquesta petició i va subratllar que el Quart Cinturó és també una prioritat per a la Generalitat i que ja estan treballant per tal de reduir al màxim les dilacions temporals per a que Madrid executi aquesta inversió. Paraules que han quedat suspeses a l’aire, ja que el desdoblament de la B-224 i la construcció del Quart Cinturó continuen congelats i sense cap perspectiva de reactivació a l’horitzó. L’Ajuntament de Masquefa ja ha avançat que traslladarà també als Ajuntaments de Piera, Sant Esteve Sesrovires i Sant Llorenç d’Hortons la moció aprovada perquè li donin suport, en un nou intent de pressió per a que la construcció del Quart Cinturó esdevingui una realitat propera.