Marca personal en consultories de RRHH: David vs Goliath
M

22 de març de 2018

Algunes empreses que ens han contractat per seleccionar uns determinats professionals, m’han comentat que quan volen contractar algun perfil high creuen més oportú contractar una consultora considerada gran, de prestigi reconegut. Hi ha la creença que les petites no tenen la capacitat de gestionar, amb la suficient eficiència, una selecció d’un perfil d’alt directiu.

En part és cert però no del tot. He arribat a escoltar dir que les grans tenen experiència o estan especialitzades en aquest o aquell tipus de perfil. La marca personal d’una consultora no és l’especialització en selecció de personal de determinats professionals. La marca personal d’una consultora la defineix l’específica metodologia que utilitza o el tracte que dona a les persones/candidats. Es seleccionen persones, no professionals. Un candidat finalista no el diferencia el seu cv sinó les seves competències (actituds). Per aquest motiu és un xic absurd pensar que una petita consultora, amb una marca personal ben consolidada, establerta i reconeguda, no sigui capaç d’afrontar segons quin tipus de processos.

Les petites tenen un avantatge que possiblement no tenen les grans: la versatilitat i la flexibilitat i, també, la capacitat d’afrontar processos de llarga durada doncs no tenen l’imperatiu del manteniment econòmic de grans infraestructures, tant de personal com físiques. Així mateix, a les petites, els consultors habitualment són especialistes amb una àmplia experiència i formació. Això suposa un cost però la qualitat té un preu…

Les petites consultores han d’especialitzar-se i no voler treballar totes igual. Per exemple, el màrqueting: treball de posicionament de la web amb les diferents xarxes socials donant a conèixer la seva especialització. La metodologia: ser uns reals especialistes en gestió per competències o la innovació en nous processos o tecnologia de rrhh les farà diferenciar-se de les seves competidores, siguin aquestes petites o grans.

Per competir: diferenciació, especialització i innovació…, rien va plus.

Manel Macià, Director en Talentia Gestíó

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Llegeixes els llibres que et regalen per Sant Jordi?