Marc Castells Inaugura el curs 2015-2016 d'UOCtalk Alumni Igualada

70

Inauguracio curs 29-9-15.png

El passat dimarts 29 de Setembre, va tenir lloc a la Biblioteca Central d’Igualada, la Inauguració del curs 2015-2016 de UOCtalk Alumni Igualada, a càrrec de l’alcalde Sr. Marc Castells, la 1ª Tinenta d’Alcalde Sra. Àngels Chacón i la Delegada Territorial de la UOC Sra. Mònica de Llorens.
Després dels seus parlaments, Ramón Barlam començà la xerrada sobre el tema de la georeferenciació i altres eines en els àmbits educatius, turístic i comercial. Barlam començà la seva exposició fent una anàlisi històrica de les relacions entre les persones i el territori, del de l’arribada del ferrocarril, el descobriment de la brúixola al segle IX a Xina, l’Astrolabi (espècie de GPS descobert a Grècia el segle X) o el Google Maps l’any 2005.
Posteriorment, va anar analitzant diferents eines actuals com el Panoramio, que permet ubicar fotos al lloc on s’han tirat; el Wikiloc, que a través del mòbil traça la ruta que hom fa; el Fourquare, que puntua les recomanacions que aporta la gent; l’Instagram; el touristeye, que comparteix recomanacions de restaurants, museus o concerts; unsocial, que mostra els currículums de les persones que hi ha al voltant amb interessos comuns; waze, que és un GPS social sobre relacions a la carretera per a l’acompanyant del conductor que avisa sobre radars mòbils, obres o accidents; el Geocoding, que permet passar l’adreça a coordenades per a màrqueting mòbil, geomàrqueting i màrqueting de proximitat.
Barlam continuà esmentant els avantatges que la georeferenciació que pot aportar al comerç: la captació de nous clients, la seva fidelització i la millora de la marca. Comentà el projecte endegat per la Diputació de Barcelona Km2ciutat, que crea capes turístiques tals com itineraris ecologistes, controls de fums, etc. de manera col·laborativa.
Per finalitzar, explicà el World Mobile City Project, en el qual estudiants de secundària, efectuen rutes per Barcelona mitjançant els mòbils amb marcadors de realitat augmentada impresos en targetes, per tal que aprenguin a viatjar en transport públic. Aquest projecte es basa en els fonaments pedagògics i tècnics d’Educació Km. 0, les competències digitats i altres, l’ús de l’Internet mòbil per a la geolocalització, el treball en equip i en xarxa, el Learning by doing, el Project Based Learning, la Taxonomia de Bloom (llista d’activitats i processos del pensament que poden aparèixer en les tasques escolars, el 21st Century Skills, el TPACK (saber docent que integra les TIC), la Gamificació, la Realitat Augmentada, el Life360º i el Socrative (eina que permet conèixer la resposta dels alumnes en temps real a través d’ordinadors i dispositius mòbils). Va comentar que aquest projecte està creixent en formació, amb la incorporació de nous centres, noves seus i en la internacionalització.
L’acte va cloure amb unes paraules de Josep Jonàs, President del Consell d’Alumni de la UOC, i comptà amb la plena satisfacció i aplaudiments del nombrós públic assistent.