La 30a edició de la Mostra actualitza la seva imatge

52

Adaptant-se als nous temps i d’acord amb el rol de fira estratègica del sector del teatre infantil i juvenil a Catalunya, La Mostra d’Igualada renova la seva imatge. Ho fa prescindint dels articles al seu nom (Mostra Igualada), abraçant el conjunt d’arts escèniques en el subtítol (“fira d’espectacles”, enlloc de “fira de teatre”) i –deixant enrere l’ull que l’ha acompanyat des de fa més d’una dècada–, amb un símbol que parteix de la seva M inicial i remet a un ampli ventall de possibilitats. La Mostra estrena logotip coincidint amb els 30 anys de l’esdeveniment, el proper mes d’abril de 2019, i en plena etapa d’obertura artística, professional i de mercat.

El creador de la nova identitat visual, l’artista igualadí Ramon Enrich –autor també del cartell de la darrera edició– ha destacat “el repte de representar a través d’una marca clara, notòria i evocadora la identitat de Mostra Igualada”, així com “la responsabilitat de transformar, reimpulsar i refrescar un esdeveniment cultural de país per renovar-ne la mirada i fer-la més atractiva”.

Segons Enrich, la nova imatge rau en “un gest contemporani, una lletra, un símbol animat que vol explicitar l’energia de tot el que hi ha darrera: curiositat, llibertat i modernitat”. Es tracta d’una imatge forta, fàcilment identificable sota un element sorpresa; una identitat simple perquè la simplicitat no passa de moda.

La concisió del nom, amb una “Igualada” que pren més protagonisme, permet millorar els valors de ciutat, consolidant el seu posicionament i, alhora, fent-la més competitiva en un món on tot canvia. Una operació per reforçar una aposta en creixement qualitatiu.
La renovació de la identitat visual es farà palesa en la propera edició, que tindrà lloc del 4 al 7 d’abril, i comportarà també l’estrena de la pàgina web i el programa de mà, entre d’altres.