L’editorial: Que no es quedi al calaix

71

La Generalitat ha tret a exposició pública el projecte de la millora de la C-15, que permetrà convertir el tram Igualada-Capellades en autovia, i la resta, fins a Vilafranca, en el sistema 2+1, molt més segur i ràpid que l’actual. Una notícia excel·lent, sobretot després de les moltes demandes que s’han fet des de la societat civil comarcal per a que el govern català tingués en compte en la seva agenda la urgent millora d’aquesta via, no només per a l’Anoia, sinó per a tot l’interior de Catalunya.

A principis d’any, la comissió territorial d’Urbanisme de Barcelona aprovava el pla director urbanístic d’activitat econòmica del Baix Llobregat Nord, que, entre altres projectes, proposava la creació d’una via, anomenada cinturó oest, que uniria el perllongament del quart cinturó, la B-40, al seu final, a Abrera, amb la carretera B-224, la que uneix Martorell i Capellades i que, en principi, ha d’iniciar un procés de desdoblament l’any vinent pràcticament fins a Piera.

Tenim per davant, doncs, un parell de projectes d’extraordinària importància per al nostre territori, bàsics per al seu desenvolupament social i econòmic, dels quals caldrà estar molt a l’aguait.

Malauradament, són ja moltes les iniciatives que s’han quedat al calaix de l’oblit. En ocasions, per canvis de plans o de governs; en d’altres, per pura desídia dels governants o per excessiva tolerància des del propi territori, i, finalment, també per causes exteriors, com el temible 155, que va aturar molts projectes necessaris a moltes comarques.
La mancança d’infraestructures de comunicació ha estat, de sempre, objecte de reivindicació política i empresarial des de diferents estaments d’Igualada i comarca, i no ens podem permetre, ara que s’albira una certa recuperació, que tornem a perdre oportunitats claus per al futur de l’Anoia.