L’Anoia vol captar les empreses tèxtils que deixen de produir a Àsia
L

10 de maig de 2013

ActeTextilAnoia8maig.jpg Amb el retorn de part de l’activitat productiva que les darreres dècades s’havia deslocalitzat a Àsia s’obre una nova oportunitat per a la indústria catalana que les empreses tèxtils de l’Anoia volen aprofitar. És per això que el clúster de les empreses tèxtils de l’Anoia i l’Ajuntament d’Igualada s’han posat d’acord per captar grans empreses del sector de la moda que vulguin “relocalitzar-se” i produir a Igualada, i així generar llocs de treball i reactivar un sector clau per a la comarca que lidera el rànquing de l’atur a Catalunya. La crisi ha fet que les marques catalanes necessitin tirades de producció més curtes i amb menys antelació, i per això ja no són viables de ser produïdes a la Xina. Una situació que genera noves oportunitats per les empreses catalanes que poden donar una resposta més ràpida a les comandes i fer tirades més curtes i més adaptades a la demanda. Igualada reuneix una sèrie de característiques que la fan ideal per acollir centres productius, logístics i industrials de grans marques i per integrar outlets de marques punteres al centre de la ciutat. Entre aquestes característiques destaquen l’oferta de sòl industrial, la disponibilitat de mà d’obra especialitzada i amb experiència, la bona posició geogràfica en un nus de comunicacions i la capacitat logística, a més del suport empresarial de clústers i institucions. A l’Anoia hi ha actualment 145 empreses de gènere de punt, moltes de les quals són marques de moda de prestigi implantades a una quarantena de països d’arreu del món com Punto Blanco, Sita Murt, Buff o Escorpion. Un clúster empresarial que actualment representa un dels grups de fabricants de gènere de punt més importants d’Europa. El projecte de captació d’empreses tèxtils, que porta per títol “Igualada Fashion Backstage” s’ha presentat avui a Barcelona davant del sector empresarial. Es tracta d’una gran campanya comercial que que inclou, entre d’altres iniciatives, l’edició d’un Dossier de l’Inversor en tres idiomes i una pàgina web (www.textilanoia.cat) on es destaca el potencial del territori. En el transcurs de l’acte, el director general de Punto Blanco i president del Clúster català de la Moda Josep Ignasi Reixach ha reclamat més compromís amb el país a les empreses de moda catalanes; “només que el 10% de la producció que fan fer a Àsia la fessin aquí, s’acabaria l’atur del sector tèxtil català”, ha assegurat Josep Ignasi Reixach. Per la seva banda l’alcalde d’Igualada Marc Castells ha expressat la complicitat institucional amb què compta el projecte.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?