L’Ajuntament d’Igualada proposa tres nous tallers formatius per autònoms i empresaris

9

La regidoria de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada, en el marc de la Xarxa Anoia Emprèn i amb la col·laboració de l’àrea de Desenvolupament Econòmic de la Diputació de Barcelona i el programa Catalunya Emprèn de la Generalitat de Catalunya, proposa en els propers mesos activitats formatives per l’acompanyament de persones emprenedores i la consolidació i el creixement d’empreses.

El primer taller de formació, 10 coses que els autònoms han de saber i ningú els explica, abordarà diferents aspectes, no sempre coneguts, que regulen les normatives i que afecten els treballadors autònoms. En el decurs de la sessió s’analitzarà quin és el llindar òptim per transformar-se en S.L., les bonificacions de la quota d’autònoms, l’atur, la pluriactivitat, la contractació de col·laboradors, la contractació de familiars, la conciliació amb la vida personal, les mesures contra el frau fiscal i el treballador autònom econòmicament dependent (TRADE). Aquesta activitat està adreçada principalment a persones emprenedores que estan planificant el seu projecte empresarial i professionals autònoms amb la seva empresa ja en funcionament. La sessió anirà a càrrec de Yolanda Presa, experta en l’àmbit fiscal, laboral i econòmic financer. Té una durada total de 4 hores i es realitzarà el dia 6 de maig, de 9 a 13h.

La segona activitat, Kit bàsic de comunicació per donar a conèixer el teu negoci, té per objectiu ajudar a les empreses de nova creació a conèixer les eines per desenvolupar una identitat corporativa eficaç, saber-la adequar al sector de l’activitat i diferenciar-se de la competència a través de les eines de comunicació. Entre els continguts que es tractaran durant l’activitat, s’inclouen el posicionament comercial (qui som i com volem ser percebuts?), la identitat corporativa per a la construcció de la marca (el logotip, el base line, el manual bàsic d’identitat corporativa), la targeta de visita, el web, la presentació corporativa, les xarxes socials, l’e-mailing i newsletter. L’activitat està adreçada principalment a persones emprenedores que tinguin un projecte empresarial o que estan començant la seva activitat i tenen dubtes sobre la comunicació que estan desenvolupant. La sessió serà impartida per Montserrat Codina, experta en comunicació i redactora creativa publicitària per a emprenedors, PIMEs i grans empreses. L’activitat té una durada total de 5 hores i es realitzarà el dia 21 de maig, de 9 a 14h.

Finalment, el tercer taller serà El nou consumidor és 3.0. Com acomplir amb les seves expectatives. El seu objectiu és conèixer com són i què esperen les noves generacions (mil·lenials, centennials, etc) i les que no són tan noves però amb renovats hàbits de consum i quines són les seves inquietuds i exigències cap al mercat. La sessió permetrà aprendre a dibuixar el client objectiu: què és un arquetip de client 3.0 i quines expectatives cal generar-li; descobrir l’evolució del consumidor en general (canvi d’hàbits, necessitats i motivacions); aprendre les tècniques online i offline amb les quals es pot abordar aquesta nova tipologia de consumidor per no deixar-lo indiferent; identificar noves oportunitats de negoci inspirades en els nous hàbits i tendències de consum i, finalment, emprar les noves tecnologies com a eina d’innovació per generar noves propostes de productes i serveis pels canals més adients. L’activitat, que està adreçada principalment a persones emprenedores o empreses de recent creació, serà impartida per Montse Ramos, experta en màrqueting i vendes i col·laboradora a la UPC, UB i Fundemi Universitat Ramon Llull, entre altres. L’activitat té una durada total de 8 hores i es realitzarà els dies 4 i 11 de juny, de 9 a 13h.