La resposta és a casa

64

Xavier Morales
Economista

 

 

He tingut l’oportunitat darrerament de visitar una colla d’empreses representatives del sector agroalimentari i de la distribució del nostre país. Ben conegut pel lector és el pes econòmic i la capacitat de generació de riquesa d’aquestes industries. Són organitzacions d’èxit i han trobat el seu camí adoptant diferents estratègies però, en podem destiŀlar una clau de negoci comuna? La resposta és sí i és a dins de casa.

Plusfresc, la cadena de distribució de les terres de ponent coneguda per la seva oferta de producte fresc, ha decidit competir amb la resta del sector apostant especialment per la cura i el desenvolupament de les persones. Per què ho fan? Quan no tens la mateixa capacitat de compra o el múscul financer dels grans players del sector, un somriure i l’amable atenció dels seus empleats en qualsevol dels seus establiments respon la qüestió.

La cervesera Mahou San Miguel dins de l’equip de Persones i Organització ha creat la divisió de Felicitat per promoure les emocions positives entre els seus professionals. La decisió és un pas mes de la companyia per posar els professionals al centre de la estratègia, reforçant la seva motivació, optimisme i capacitat de innovació.

Seguint l’informe de la OMS Ambients de treball saludables, la productivitat i la sostenibilitat de les empreses passa per millorar l’ambient físic del treball, el psicosocial, els recursos de la salut del treballador i la participació de l’empresa en el benestar de les comunitats. Un exemple del compromís en la comunitat és BonÀrea, present amb diverses botigues pròpies i franquiciades a la nostra comarca, que fa mes de quinze anys a través de la Fundació Agropecuaria Guissona desenvolupa una fantàstica feina en la atenció a la gent gran i a l’assistència mèdica.

La resposta és a casa.