La producció del tèxtil d’Igualada creix un 28% el 2015
L

David Garcia Fagepi Marc Castells - Foto Ajuntament d'Igualada - La Veu de l'Anoia - VeuAnoia.cat
11 de febrer de 2016

David Garcia Fagepi Marc Castells - Foto Ajuntament d'Igualada - La Veu de l'Anoia - VeuAnoia.cat

L’acció de l’Oficina de Prototipatge i Gestió de Fabricacions durant l’any 2015 va facilitar la fabricació de 175.810 peces als tallers d’Igualada i l’Anoia, fet que va suposar un increment del 28% respecte l’any anterior. Tot plegat representa una facturació per les empreses locals de 1.606.463 euros directament vinculats a l’oficina, un increment del 44%.

El clúster local considera que aquesta facturació va contribuir a mantenir o crear trenta-cinc llocs de treball al sector industrial tèxtil. El gerent de Fagepi David Garcia va explicar que “al voltant de cinquanta marques i distribuïdors han conegut durant l’últim any la capacitat industrial de la comarca i set d’aquestes han iniciat operacions comercials al nostre clúster tèxtil”. El 95% dels nous clients són estatals i s’ha treballat majoritàriament amb un doble perfil: marques de gran distribució com Desigual, el Corte Inglés, Cortefiel, Oysho, Massimo Dutti o Uterqüe, i també petites marques.

Els propers objectius del clúster són millorar l’atracció a clients d’una dimensió intermèdia i estendre la promoció de les capacitats industrials a possibles clients internacionals. Garcia apunta que el 2015 va tenir una arrencada dèbil pel que fa a les comandes durant el primer semestre, ja que les grans marques van ser molt prudents a l’hora de fer comandes malgrat l’increment del consum que ja es percebia. En el cas d’Igualada, aquesta tendència es va capgirar especialment a partir de la celebració de la primera fira professional BSTIM, que va situar el territori en l’agenda de molts potencials clients i això va fer incrementar les comandes. La segona edició de BSTIM tindrà lloc durant l’última setmana del present mes de febrer.

Iniciativa per reactivar el tèxtil local
L’Oficina de Prototipatge i Gestió de Fabricacions va néixer el 2014, com una proposta conjunta del departament de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada i les agrupacions Fitex i Fagepi. Aquesta iniciativa públic-privada, emmarcada en el projecte estratègic Anoia, punt d’origen de la moda, volia respondre a una necessitat manifestada per les empreses locals del tèxtil. L’equip comercial i tècnic d’aquesta oficina s’encarrega de vendre les idees creatives i els prototips que elaboren les empreses industrials locals a marques i distribuïdors que, cada cop més, tornen a fabricar en plantes del territori. A continuació, a mesura que van arribant les comandes, aquest equip trasllada la producció als tallers de la zona, segons els volums que es demanin.

L’alcalde, Marc Castells, va afirmar que se seguirà “fent costat a les iniciatives de la nostra indústria. L’aposta per enfortir i fer més competitius els nostres sectors econòmics són la clau per seguir impulsant la ciutat i la comarca i resultats com aquests són la prova que la bona col·laboració entre els àmbits públic i privat pot ser molt positiva”.

De cara a l’any que comença, l’Oficina de Prototipatge vol incrementar la captació de clients de fora de l’Estat i, per això, es volen dur a terme accions de promoció internacional de les capacitats industrials de la comarca, amb presència en fires i campanyes promocionals. Alhora, s’estan desenvolupant també programes de capacitació professional per a facilitar els recursos humans que puguin reforçar les empreses locals i fer front amb garanties a l’increment de la producció.

Comparteix l'article:

L'Enquesta

Llegeixes els llibres que et regalen per Sant Jordi?