La Mostra acaba avui superant els 30.000 espectadors

43

CoLABse - Taula per 2.JPG

La 26a edició de La Mostra d’Igualada – Fira de teatre infantil i juvenil conclou avui superant els 30.000 espectadors. A hores d’ara i sense tenir en compte la desena d’espectacles encara previstos aquesta tarda, la fira xifra ja en 32.500 espectadors el total de públic que ha passat per Igualada durant els 4 dies d’arts escèniques i les 117 representacions programades. Un augment considerable d’assistència en comparació amb l’any passat (26.500 espectadors).

La nova direcció de La Mostra, formada per Pep Farrés (artística) i Sílvia Lorente (executiva), s’estrena enguany fixant noves línies estratègiques. La més tangible ha estat la segmentació de la programació en 4 itineraris segons franges d’edat i la presentació de la programació al públic a càrrec del mateix director artístic amb El Menú de La Mostra. “Tant els programadors com el públic han agraït que facilitéssim per primer cop l’elecció d’espectacles més afins a les seves necessitats”, afirma Farrés.

En segon lloc, la 26a edició ha apostat per l’obertura de la fira a programadors estatals i internacionals i ha arribat als 473 acreditats totals. Destaca la presència de professionals vinguts de França (15) i de Madrid (4). “Potenciar la presència de programadors estrangers és vital perquè les companyies catalanes rodin i trobin nous mercats d’exhibició”, afegeix Lorente.

Per la seva banda, el Tinent d’Alcalde de Promoció Cultural de l’Ajuntament d’Igualada, Josep Miserachs, ha destacat que “l’aposta pel canvi ha estat profitosa, La Mostra ha fet un salt i Igualada es consolida com una de les capitals culturals de Catalunya”.

L’aposta: espectacles per a Joves
Una de les grans apostes d’aquesta 26a edició de la fira ha estat el públic juvenil (entre 12 i 16 anys). Per primera vegada, La Mostra ha programat un itinerari específic per aquesta franja d’edat de fins a 12 espectacles i ha organitzat activitats professionals entorn a aquest tema per promoure la reflexió i la discussió.

Segons Pep Farrés, l’objectiu d’enguany ha estat el d’“omplir el buit de propostes que actualment existeix per aquest públic” i de “posar les bases d’una línia en la programació de la fira que es consolidi en el futur i doni resposta a les necessitats del present”.

De fet, la situació del teatre infantil es va abordar durant la taula rodona “Per què els joves no van al teatre?”, organitzada dijous 16 amb diferents professionals de les arts escèniques i 6 estudiants d’Igualada. Una activitat que va assenyalar la falta de circuits específics per a programacions juvenils, així com la urgència d’adaptar els canals de difusió a les pràctiques actuals dels joves, com a principals reptes a treballar i assolir.

Entre les propostes adreçades al públic jove, i tenint en compte els espectacles programats per aquesta tarda, la direcció artística ha volgut destacar la bona rebuda de part del públic i de la crítica dels espectacles ‘BR2’ dels Brodas Bros, encarregats d’inaugurar la fira, i de ‘Ricard de 3r’ de À Trois Teatre.

Una aposta pels joves que també s’ha materialitzat promovent la implicació d’aquests a l’equip de voluntaris de la fira i que sumen una trentena.

Els espectacles amb millor rebuda
La 26a edició de La Mostra ha programat 64 companyies, 47 de les quals han ofert espectacles de sala i 17 de carrer. En total més de 100 representacions en 16 espais de la ciutat, 4 dels quals s’han incorporat satisfactòriament als de les edicions passades.

Els espectacles de sala han conclòs amb un percentatge d’ocupació del 83% i amb les entrades gairebé exhaurides abans del cap de setmana. Com a grans destacats pel públic, les estrenes de gran qualitat i arriscades de ‘Pinocchio’ (Comediants La Baldufa), ‘Where the leaves blow’ (Theatr Arad Goch) i ‘En Jan Totlifan’ (L’Estaquirot Teatre).

De nou, el carrer ha estat el gran triomfador del cap de setmana, amb espectacles com ‘Txatarra’ de Malas Compañías, ‘Taula per a 2’ de la cia. CoLABse i ‘Karoli l’home roda’ del Professor Karoli, que han omplert places i carrers i han tingut molt bona rebuda del públic assistent.

Activitats professionals
El vessant professional s’ha impulsat amb una quinzena d’activitats per tal de facilitar el contacte entre els diferents agents (companyies, programadors, distribuïdors, etc.), com ara el 6è Mercat de projectes d’espectacles, una sessió àgil de presentació de 7 projectes d’àmbits molt diferents que ha despertat l’interès de més d’un centenar de professionals; i els Speed Meeting de 10 minuts entre companyies i programadors que, durant una hora i quart, han registrat prop de 100 de reunions i que, en la seva segona edició, han incorporat programadors internacionals. El Breakfast Meeting, orientat específicament a companyies amb voluntat d’exportar les seves produccions, i el Dinar de Professionals, estrenat enguany i que ha congregat 200 persones, han estat també molt ben rebuts.

D’altra banda, s’han desenvolupat diverses presentacions i trobades contínues a La Llotja –punt neuràlgic dels professionals–, així com reunions més disteses acompanyades d’actuacions musicals al Club dels Professionals, que enguany s’ha situat al Kiosk del Rec i ha omplert totes tres nits, tant amb el sector com públic general.