La moda igualadina fa un salt endavant amb una potent campanya de comunicació per projectar-se al món

66

La moda igualadina fa un salt endavant per projectar-se al món i poder competir així al mercat global amb la resta de clúster tèxtils europeus en igualtat de condicions. El Clúster Tèxtil i Moda d’Igualada ha presentat aquest dijous una ambiciosa campanya de comunicació amb el nom d’“Igualada Fashion Go Digital”, impulsada per l’agrupació tèxtil FAGEPI amb la col·laboració de Fira d’Igualada, que compta amb iniciatives com el nou portal web de moda tricot.fashion i el fashion film “Knitting Dreams”.

L’objectiu de la campanya de promoció digital és projectar tot el potencial del clúster tèxtil d’Igualada al món per tal d’atraure compradors i dissenyadors que apostin per fabricar al territori. Aquesta campanya compta amb el suport de l’Ajuntament d’Igualada i es vincula a l’estratègia municipal de suport a les Indústries del Disseny de la ciutat d’Igualada i a la comarca de l’Anoia.

La campanya compta amb dues grans accions de comunicació, d’una banda amb l’únic portal europeu especialitzat en gènere de punt, que serà un marketplace per posar en contacte proveïdors i marques, a més de recollir continguts d’interès per al sector sobre moda, innovació i aspectes tècnics de procés de fabricació tèxtil.

Fashion Film
D’altra banda, l’acció estrella de la campanya és la creació d’un “Fashion Film”, un micro-curtmetratge titulat “Knitting Dreams” que permetrà promocionar el tèxtil d’Igualada en diversos festivals internacionals especialitzats en aquest tipus de gènere cinematogràfic que triomfa actualment al sector de la moda.

Tan el portal web com el film s’han presentat en un acte aquest dijous dia 21 de març a l’Adoberia Bella, que ha comptat també amb una xerrada de l’expert en comunicació audiovisual Josep Maria Ganyet i amb les intervencions del president de Fagepi, Josep Ignasi Reixach, el director de FITEX, David García, i l’alcalde d’Igualada i president de la Diputació de Barcelona, Marc Castells.

“Knitting Dreams”, el primer fashion film fet a l’Anoia
Un Fashion Film és un curtmetratge que serveix a les grans marques de moda promocionar un producte amb un concepte innovador i artístic, i amb les eines i tècniques pròpies del cinema. Hi ha diversos festivals internacionals especialitzats en aquest tipus de produccions audiovisuals a ciutats com Barcelona, Madrid, Milà, Berlín, Los Angeles, Londres, Miami i Istanbul. Precisament, amb l’objectiu que el tèxtil fet a l’Anoia tingui presència en aquests certàmens que se celebren arreu del món, el Clúster ha impulsat el microcrutmetratge “Knitting Dreams”, dissenyat i produït per l’empresa Boxcom d’Igualada que fusiona cinema, moda i publicitat, i presenta de forma creativa i estètica uns valors que van associats a la producció tèxtil anoienca, com ara la proximitat.

Amb aquest microcurt, de set minuts de durada, el Clúster Tèxtil d’Igualada segueix els passos de marques com Prada, Dior, Cartier, Armani, Chanel o Zara que ja han produït i promocionat els seus propis Fashions Films.

Tricot.fashion, el portal europeu especialitzat en punt
La web www.tricot.fashion, que estarà en funcionament el proper mes de juny, esdevindrà l’únic portal europeu especialitzat en gènere de punt. L’objectiu d’aquest web es atreure l’atenció de compradors, dissenyadors, responsables de producte de marques i cadenes de moda aportant-los informació del sector del gènere de punt en general i, en especial, la informació relativa als proveïdors anoiencs perquè apostin per treballar amb ells. Un cop vinculats al portal i familiaritzats amb el contingut, els internautes podran trobar fabricants especialitzats en punt que treballen al clúster i contactar directament amb ells.

El contingut l’elaboraran especialistes en disseny en punt d’escoles de disseny o despatxos d’estilisme de prestigi i especialistes d’innovació en punt de FITEX. A més del contingut propi de la web, s’elaborarà un butlletí-newsletter periòdic i altres eines per establir lligams i complicitat amb els potencials usuaris del portal. Per tal de promocionar el portal, el Clúster farà una campanya de e-màrqueting orientada a captar el públic objectiu.