La imatges és la teva marca personal i professional
L

27 d'abril de 2016

Ivet Pons - La Veu de l'Anoia - VeuAnoia.catEn la vida en general el nostre aspecte és la targeta de presentació que ensenyem en el primer contacte amb les persones. És molt important ja que reflecteix la teva personalitat i és la primera impressió que els altres perceben de tu. Hem de saber que el primer pensament que rebem d’algú queda gravat en el subconscient en forma de reflex i cada vegada que pensem en aquella persona el reflex reacciona i el primer que ens imaginem és la primera impressió que ens vam endur quan la vam conèixer.

Està demostrat que el 79% de les decisions que prenem estan motivades pel que veiem i que ens fa formar una opinió negativa o positiva de les persones.

D’aquí la coneguda frase “Una imatge val més que mil paraules”, doncs la vista sempre va per davant que l’oïda.

Per aquest motiu factors com el pentinat, una pell cuidada i neta, un maquillatge subtil, unes mans polides, la vestimenta, la manera de pre· sentar-se, el to de veu i la manera de comportar-se, en poques paraules, el llenguatge verbal i corporal, adquireixen gran rellevància en l’àmbit professional per aconseguir un reflex en el subconscient dels superiors a l’hora de seleccionar al personal.

Dit això, no vol dir que tothom haguem de tenir una imatge sòbria i convencional. Des de el meu punt de vista hem de mantenir el nostre propi estil i personalitat i adaptar-lo al treball que volem desenvolupar, doncs no és igual la imatge d’una persona que es dediqui a la moda, que la d’un advocat o un oficinista: el protocol de cada professió requereix una imatge diferent. Però sí que en qualsevol dels casos és fonamental la higiene personal i no descuidar l’aparença, cabell net i arreglat, igual que les mans i la pell, doncs la deixadesa personal pot fer pensar en un baix rendiment i falta d’interès laboral.

Finalment aquesta és una pinzellada de la im· portància de la imatge en el món professional, en la vida en general i per la convivència amb els altres, però no hem d’oblidar que l’èxit, el poder, la visibilitat, el reconeixement i el creixe· ment d’una empresa s’aconsegueix amb la per· severança, actitud , creient en un mateix i amb la dedicació.

IVET PONS, directora de l’ Institut YvettePons

Comparteix l'article:

L'Enquesta

Llegeixes els llibres que et regalen per Sant Jordi?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta