La Gran Festa del Vi va esdevenir un bon èxit d’Igualada Comerç

0

com.JPG La ciutat d’Igualada ha guanyat un nou esdeveniment, que de seguida ha guanyat els seus adeptes. També ha justificat altes expectatives que durant setmanes es dipositaven entre el públic. Com en les millors gales, la Rambla Sant Isidre va aglutinar una munió de gent durant tot el dissabte amb motiu de la celebració de La Gran Festa del Vi. Realment feia goig veure aquest carrer cèntric ple de visitants, molts dels quals eren de fora de la ciutat. Aquesta activitat va ser la que va donar el tret de sortida a la primera edició de La Gran Setmana del Comerç. La Gran Setmana del Comerç és una nova promoció de l’entitat comercial igualadina i que consisteix en vincular dos binomis i sobre dos eixos temàtics: el vi i els descomptes, promociona i ofertes a un centenar llarg de comerços de la ciutat. Si La Gran Festa del Vi va suposar el tret de sortida de La Gran Setmana del Comerç, el començament extraoficial d’aquesta iniciativa comercial es va donar el mateix divendres amb el Tast Solidari que Igualada Comerç va portar a terme a Escola Pia. Prop de vuitanta persones van assistir en aquest acte solidari i que va ser conduït per dos coneguts someliers de casa nostra, Sònia Farran i Manel Pla. Es van poder tastar cinc vins de la comarca, gentilesa dels següents cellers: Bodegues Puiggròs (Òdena), Can Feixes (Cabrera d’Anoia), Puig-Romeu (la Llacuna), Bohigas (Òdena) i Torrens Moliner (Piera). En un acte amè i amb la participació de l’actriu Lloll Bertran que va fer un discurs breu, però molt emotiu, destacant els valors igualadins d’un altíssim nivell, però poc explotats, es van poder recaptar gairebé 700 € per al Banc d’Aliments d’Igualada. Participació de 16 cellers L’endemà, al centre de la ciutat La Gran Festa del Vi ja estava instaŀlada, amb la participació de setze cellers de tot Catalunya, entre els quals hi eren quatre de l’Anoia. Tots ells d’un prestigi contrastat i d’un altíssim nivell. A més a més dels cellers que oferien tastos de vins i caves, hi va haver la participació de xarcuters i formatgers de la ciutat amb diferents productes, elaborats per ells mateixos, com formatges i embotits. A cada banda d’aquest recorregut gastronòmic de 20 estands, n’hi havien dos taquilles informatives i de venda de tiquets per al tast. Igualada Comerç va oferir tiquets a cinc euros que eren bescanviables per tres tastos en qualsevol dels vint estands representats en la Gran Festa del Vi, juntament amb una copa oficial de l’acte per poder fer els tastos. Igualada Comerç va posar a la venda 1.300 copes i al final de la jornada les va esgotar totes. Per l’altra banda es van vendre quasi vuit mil tiquets de tast.