La Generalitat adjudica la redacció de dos projectes de millora de la B-224 entre Vallbona d’Anoia i Martorell

811

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció de dos projectes per a la millora de la funcionalitat de la B-224, en el marc de les actuacions que està desenvolupant en aquesta carretera entre Vallbona d’Anoia i Martorell. En concret, ha impulsat els projectes per a la construcció de la variant de la B-224 al seu pas per Piera i per al desdoblament del tram des de Sant Esteve Sesrovires a Martorell.

Els treballs de redacció del projecte s’han adjudicat per un valor de 330.000 euros i un termini de 10 mesos. Es preveu que les obres de la variant, un cop redactat i aprovat aquest projecte, es podran licitar durant l’any que ve, amb una inversió estimada en 15 milions d’euros. 

Aquesta actuació representa una primera fase de la variant de Vallbona – Piera, de la qual el Departament té aprovat l’estudi informatiu.

La B-224, que pertany a la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat, és un dels principals eixos de comunicació entre l’Anoia i el Baix Llobregat. Discorre entre Vallbona d’Anoia –on connecta amb l’Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7, tot unint altres municipis com Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires. Entre Vallbona i Piera té un trànsit de 5.500 vehicles diaris i a Sant Esteve Sesrovires, de 18.200 vehicles, i arriba fins als 25.000 vehicles entorn de Martorell.

Territori i Sostenibilitat està treballant en els projectes de millora integral d’aquesta carretera, dividits en tres trams, en funció de les seves característiques de traçat, funcionalitat i trànsit: Vallbona d’Anoia –  Masquefa; Masquefa – Sant Esteve Sesrovires i Sant Esteve Sesrovires – Martorell.

Els projectes que ara s’impulsen són:

Variant de Piera: El projecte que ara s’adjudica definirà les característiques tècniques i constructives d’una nova carretera de cinc quilòmetres de longitud per a configurar la variant de Piera que eviti el pas de vehicles per l’interior del nucli urbà.

El traçat previst s’inicia a l’actual carretera B-224, a l’entrada pel costat oest del nucli de Piera, i vorejant pel nord la població, anirà a buscar l’actual rotonda de la carretera B-231, tot aprofitant-la fins a tornar a connectar amb l’actual B-224 pel costat est de Piera.

Amb la construcció de la variant de Piera, s’alliberarà del trànsit de pas per l’interior del nucli urbà de Piera dels vehicles que des del costat Igualada, Vilafranca del Penedès i Vallbona d’Anoia es dirigeixen al costat Masquefa, Esparreguera i Martorell i als polígons industrials que hi ha a aquesta zona –i a l’inrevés.

Es preveuen tres connexions amb Piera, al costat nord, al costat est que connectarà també amb la carretera B-231 cap a Esparraguera i al costat sud.

Desdoblament entre Sant Esteve Sesrovires i Martorell: El projecte correspon al desdoblament de la B-224 en un tram de dos quilòmetres de longitud, entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i el carrer del Puig del Ravell, a Martorell.

En un primer tram de 500 metres, el desdoblament previst es recolza en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se’n separa en sentit nord. D’aquesta manera, es crea una nova connexió a Martorell, alhora que la B-224 actual passa a tenir una funcionalitat més local. Així, aquesta actuació evitarà el trànsit de pas que actualment travessa la urbanització del Pou del Merli i facilitarà la relació d’aquest sector amb el nucli urbà.

La redacció d’aquest projecte s’ha adjudicat per un import de 420.000 euros i un termini de nou mesos. Es preveu licitar les obres corresponents durant l’any que ve, amb una inversió estimada en 20 milions d’euros.