La CUP proposa fer de la Rambla un carrer per a vianants de manera permanent

160

La CUP Igualada proposa que la Rambla Sant Isidre es converteixi en un carrer de vianants de manera permanent. Els cupaires creuen que aquesta mesura permetria connectar les dues àrees que a dia d’avui ja estan restringides al pas de vehicles: la del nucli antic i la de l’entorn de Sant Magí i Cal Font. A més, segons la CUP, l’atractiu de la Rambla ha provocat que cada cop hi hagi més metres quadrats de vorera ocupats per terrasses de restauració que en dificulten el trànsit a peu per la vorera, especialment quan el trànsit de vehicles no està tallat.

Alliberar el carrer Òdena de cotxes

L’altra proposta per ampliar la vianalització del centre és restringir també la circulació de vehicles als carrers d’Òdena (per sota el Passeig), Sant Josep (per sota Sant Carles) i Sant Pau, permetent en conseqüència restringir el trànsit a la Rambla Vives fins al seu límit amb el carrer Sant Jordi.

El carrer d’Òdena entre el Passeig i la Rambla, consideren els cupaires, “ja és actualment un riu de gent, un vial que els igualadins utilitzen de manera massiva per transitar a peu però en el què constantment han d’estar pujant i baixant de la vorera i esquivant cotxes. Aquesta escena, que es dona al llarg de tot el tram, és especialment preocupant a la placeta de Sant Josep (l’espai on conflueixen els carrers Clos, Òdena i Sant Josep) on es registren constantment situacions de risc per als vianants”.

Mapa cedit per la CUP

Així doncs, eliminar el trànsit voluntari d’aquest tram del carrer Òdena permetria també limitar-lo al carrer Sant Josep fins a l’alçada amb Sant Carles, on també s’hi troben diversos establiments. A més, “es podria pacificar enormement el carrer Sant Pau i l’entorn de l’escola de primària que s’hi troba ubicada i de l’Ateneu Igualadí, un dels equipaments socioculturals que registra major activitat i afluència de la ciutat”, creuen des de la CUP

Contemplar l’allargament de l’eix de vianants est-oest

Igualment, tot i que es tracta d’una actuació que transcendeix el centre de la ciutat, des del partit valoren que cal plantejar avançar, també, en l’allargament de l’eix de vianants est-oest que creua la ciutat: actualment vertebrat pel carrer Aurora fins a l’alçada de Balmes en sentit oest, caldria contemplar el seu allargament fins a la passarel·la de vianants de l’Avinguda Gaudí. Per l’altre costat, en sentit est, creuen que caldria plantejar la hipotètica perllongació de la vianalització del carrer Sant Pau pels carrers Pare Mariano i Virtut, fins arribar al Mercat de la Masuca.

Una transformació necessària

Des de la CUP recorden que la vianalització dels centres de les ciutats és una pràctica i una tendència del tot fonamentada a moltes ciutats d’aquí i arreu d’Europa. Les zones en les que es limita la circulació de vehicles motors guanyen en atractivitat comercial, els veïns incrementen la seva qualitat de vida, i la població que en fa un ús esporàdic o quotidià se’n veu també beneficiada en termes de tranquil·litat al passejar-hi.