La cultura vibrarà al nou Rec.0 Experimental Stores, amb la música com a protagonista

43

BT5A3850.jpg

Les activitats culturals conviuen amb l’oferta de moda, amb tres escenaris al llarg del circuit i una programació musical que compta amb el suport d’Estrella Damm i amb més de vint formacions, entre les que destaquen bandes com Alado Sincera, Beth, Cálido Home, Root Diamoons o els australians Steve Smyth & The Outlaws.

El dissabte és el Rec Family Day, amb tallers infantils a la zona Reckids, on destaquen un taller creatiu d’art, amb Inquiet, i un taller d’horts urbans, on els nens aprendran a plantar i cuidar diversos vegetals. En el mateix espai, la cantant Beth oferirà un concert en acústic el divendres al vespre.

Totes les activitats s’ubiquen en patis industrials del segle XVIII, XIX i XX, al costat de les adoberies velles i del patrimoni arquitectònic del barri del Rec.

El dia 3 de juny s’organitza el segon Rec Meeting, un acte que, en aquesta ocasió, pretén conversar al voltant del món de l’street food. El debat començarà amb una xerrada de Koldo Royo, pioner a Espanya en food trucks, i acabarà amb la taula rodona “Street food i els nous models culinaris del segle XXI”, amb ponents del món de la gastronomia, com Ada Parellada, xef del restaurant Semproniana; Koldo Royo; David Andrés, cap de cuina de l’Àbac, i l’editora de la revista Plateselector.com, Alba Yáñez. La periodista Maria Almenar moderarà el debat.

L’esdeveniment creix en noves marques però també en gastronomia, ja que seran més de 30 food trucks els que es concentraran en els patis industrials, formant el nou festival de menjar de carrer Rec Street Food, amb el food trucks més emblemàtics i de més qualitat del moment.

Per la seva bamda, la moda segueix, com sempre, sent l’epicentre del Rec.011. Els mateixos dissenyadors són els que estan al davant de les seves pop up stores, com Josep Abril, Miriam Ponsa, Txell Miras o Toni Francesc. En aquesta ocasió entren noves marques tan potents com Adidas, que ha escollit el Rec.0 per fer l’única venda especial d’estocs de la zona, a més de Hakei, Pretty Ballerinas o Kaotiko, entre d’altres novetats, que s’afegeixen a la festa i es sumen a l’oferta de moda que concentra les millors marques catalanes i internacionals. Cada marca té la seva pròpia pop up store, una botiga efímera que respira creativitat. Per això, grans marques aposten cada edició per Rec.0: Desigual, Levi’s, Mango, Pepe Jeans, Lacoste, Sita Murt, Kickers, Hakei, Franklin&Marshall, Loreak Mendian o Superdry, entre d’altres. El talent dels dissenyadors catalans està representat al Rec.0 per Miriam Ponsa, Josep Abril, Txell Miras, Who, Toni Francesc o Costalamel, i també amb Zazo&Brull o Colmillo de Morsa, nous en aquesta edició. El homewear i roba de bany és a Punto Blanco, Red Point i BB&Co. La moda infantil alternativa s’instal·la, com sempre, a l’espai RecKids i compta, per exemple, amb Canada House, Little Lia, yporqué, Piu et Nau, Micu Micu o Bean’s Barcelona, a més de l’oferta que aporta Desigual, Pepe Jeans kids, Mango kids, Kickers o Textura baby. Les sabates i complements seran a les pop up stores de Lupo, Kupuri, Ash, Kickers o Satorisan, i també a les noves botigues de Hakei, Mascaró o Pretty Ballerinas.

Després d’onze edicions, Rec.0 Experimental Stores s’ha consolidat com a festival de moda, música, cultura i ara, també, de menjar de carrer. En aquesta ocasió, s’han rehabilitat 43 antics espais industrials on 73 marques de moda i complements fan les vendes especials d’estocs a preus radicals. Un gran circuit efímer de moda s’instal·la en aquesta zona industrial, que s’omple d’espais gastro, música i activitats culturals i ensenya les entranyes del barri del Rec d’Igualada, epicentre d’experiències alternatives vinculades amb la creativitat.