Joves entren en el sector TIC per una campanya de la UEA i l’IES Milà

1

ticc.jpg Estudiar el que t’agrada, tenir l’oportunitat de fer pràctiques al costat de casa i, millor encara, ser contractat per una empresa del sector, és el que vol qualsevol jove. Aquest és un procés que s’ha intentat portar a terme a l’Anoia en múltiples ocasions, i amb sectors econòmics diferents. Afortunadament, en el de les noves tecnologies (TIC) ha resultat tot un èxit. La iniciativa d’aquest sector, un dels grups més sòlids i actius de la Unió Empresarial de l’Anoia, i la bona predisposició de l’IES Milà i Fontanals -professors i alumnes- ha fet possible que una desena d’estudiants hagin acabat essent contractats en empreses anoienques del sector de les TIC. Recentment, una representació d’aquestes empreses, alumnes i el professor de l’IES Milà Isidre Guixà van ser a la redacció de La Veu per explicar i compartir l’èxit d’aquesta iniciativa. Tot un exemple a imitar en altres sectors econòmics de l’Anoia. Trilogi, MPM, Intarex, Ceina o Tecdències són empreses que han contractat estudiants d’informàtica de l’IES Milà. Alumnes als quals no ha calgut fer cap carrera universitària per poder tenir un nivell més que acceptable de coneixements informàtics, a través d’un mòdul de grau superior de FP. Ha estat suficient per poder tenir una oportunitat laboral, un somni que és a l’abast de poca gent avui dia, i més encara si és jove. Isidre Mensa, de l’empresa MPM i un dels impulsors de TIC Anoia dins de la UEA, explica que “hi ha hagut tres motivacions per portar a terme aquesta iniciativa. La primera és que fa uns tres anys ens vàrem trobar que es parlava molt de la pèrdua de llocs de treball, però en canvi en el nostre sector requeríem personal qualificat. Hi havia demanda. D’altra banda, aquí tenim l’IES Milà que és un centre molt bo en qualificació de grau superior, i la tercera motivació és que volíem donar un pas endavant en l’apropament de l’empresa a l’estudiant, de manera que ens veiés més propers i perdés una mica la por. Vàrem decidir-nos, com a grup, a crear un compromís motivacional, de crear força llocs de treball, era una campanya dinamitzadora”.