Joventut publica una guia amb consells pràctics perquè els joves puguin gestionar el confinament
J

3 d'abril de 2020

La Direcció General de Joventut (DGJ) ha començat a difondre avui entre la joventut catalana la guia Com trobar-hi sentit, un recurs en línia amb desenes de consells pràctics per aprendre a gestionar el confinament amb equilibri emocional, ànim de superació i esperit cooperatiu.

La difusió d’aquest recurs de caràcter psicològic i pedagògic s’inicia amb diferents missatges i enllaços a les xarxes socials de Joventut (InstagramTwitterFacebookJove.cat i E-joventut), així com al web Confinats.cat i al portal Adolescents.cat, líder a Catalunya amb una afluència d’uns dos milions de visites al mes i al voltant de 800.000 usuaris únics mensuals.

L’objectiu de la guia -elaborada en col·laboració amb l’entitat Salut i Educació Emocional- és ajudar els i les joves a omplir de sentit vital i utilitat personal la situació de confinament i que, més enllà del cop en els aspectes socioeconòmics, també impacten en la seva salut mental.

D’aquesta manera, la guia proposa al col·lectiu jove que segueixin tres fases evolutives. En primer lloc, que identifiquin els sentiments i les emocions que els produeix la reclusió domiciliar per, així, poder entendre què els passa. “Dona nom al que sents –exposa la guia- i esbrina en quina fase d’aprenentatge emocional estàs: negació, resignació, acceptació, comprensió i agraïment”. Per a identificar en quina fase s’està, el recurs convida a autoanalitzar si els sentiments són de felicitat, vergonya, sorpresa, amor, alegria, nervis, rebuig, por, ràbia o tristesa.

Siguin quines siguin aquestes emocions, recalca la guia, “les emocions no són bones ni dolentes, totes tenen sentit: la vida és un camí d’aprenentatges i de tu depèn com la vas vivint”.

En segon lloc, la guia proposa fer un exercici per a generar benestar i emocions positives amb els demés -família i amistats-. Així, pel que fa a la convivència a casa invita la persona jove a pensar diversos moments positius del dia com ara “algú ha fet alguna cosa que m’ha fet sentir bé” o bé “he fet coses que han fet sentir bé algú del meu voltant”, com també aspectes negatius equivalents a les situacions contràries.

Finalment, el recurs proposa diferents idees perquè els joves creïn amb les seves habilitats (musicals, artístiques), comparteixin interessos culturals (cinema, literatura), comuniquin amb els amics, participin amb altruisme (fent material sanitari, ajudant algun veí) i que s’expressin amb autenticitat i sense deixar de banda la seva identitat personal.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?