Instal·len els panells amb informació en temps real a les parades del bus exprés de la línia Barcelona-Igualada

0

panell.jpg El Departament de Territori i Sostenibilitat ha instal·lat els cinc pals d’informació dinàmica de la nova línia exprés e5, que uneix Igualada i Barcelona i que està en funcionament des del 3 de juny. D’aquesta manera, el Departament de TES arriba ja a un total de 36 panells amb informació en temps real a tota la xarxa ‘exprés.cat’. Concretament a Igualada s’ha col·locat un panell a l’estació de busos i un pal de parada a la zona de Correus i a Barcelona, tres pals de parada a l’avinguda Diagonal (Maria Cristina, Palau Reial i Zona Universitària). Els nous pals, que es preveu que estiguin operatius durant els propers 15 dies, donaran informació en temps real del temps previst d’arribada dels autobusos. Precisament una de les característiques principals de la xarxa exprés és la millora de la informació a l’usuari, que inclou una millora de la informació estàtica mitjançant l’edició d’horaris de butxaca i de cartelleria que ja es va instal·lar a les marquesines. I ara s’hi incorpora la informació dinàmica, amb un sistema que posiciona els vehicles geogràficament i informa els usuaris del temps previst d’arribada a les parades i/o d’eventuals incidències. El corredor d’Igualada El corredor d’Igualada és actualment el que té la mitjana més alta d’ocupació de tot Catalunya, amb 33 viatgers per expedició. Segons dades de 2012, va tenir un total de 950.000 passatgers, amb gairebé 28.500 expedicions. La d’Igualada és la cinquena línia de la xarxa exprés.cat que posa en marxa la Generalitat, després de les Terrassa, Sabadell, Ripollet i Cerdanyola-UAB, que estan funcionant des de l’octubre. Des de la seva implantació, aquests quatre corredors han transportat prop d’un milió de passatgers i en algunes línies com la de Ripollet i Cerdanyola s’ha produït un creixement de la demanda important entorn el 10% i 7%, respectivament. La principal característica d’aquesta xarxa exprés, que quan s’acabi d’implantar estarà formada per 40 línies, és que enllaça de manera ràpida les principals ciutats del país, millorant la freqüència de pas i, en alguns casos, el temps dels trajectes i oferint un conjunt de millores en la informació als usuaris tant als vehicles com a les parades del servei. Així mateix, es millora la qualitat del servei amb vehicles 100% accessibles, una imatge única fàcil de distingir i wifi en els autobusos. La valoració dels usuaris de les noves línies exprés és molt positiva, obtenint una mitjana de 8,2 punts sobre 10, superior als valors obtinguts de les línies convencionals.