Indicadors que la teva #marcapersonal funciona a la vida real

38

Res passa per casualitat. La Marca Personal és una cosa que es construeix i pel que es vetlla diàriament. És molt el temps invertit.
Per a mi hi ha tres retorns possibles que s’haurien de produir, sí o sí.

1. Aprenentatge: gràcies al temps invertit creixo al costat d’altres professionals, em mantinc al dia i obtinc la informació que com a professional necessito.
2. Obtenir bones relacions i sinergies amb tercers que em aportin i sumin.
3. Monetitzar d’alguna manera.

Indicadors d’èxit de la marca personal en la vida real:

• Rebràs invitacions a connectar a totes i cadascuna de les Xarxes Socials.
• Rebràs ofertes de treball a través de Nethunters.
• El teu posicionament a la Xarxa serà real.
• Es comptarà amb tu cada vegada per a més coses.
• Notaràs que la gent t’explica coses sobre el que està treballant o sobre aquell projecte que aviat veurà la llum perquè considera que la teva opinió prèvia és enriquidora i que pots aportar i ajudar.
• Van a voler conèixer-te. Desvirtualitzar a persones de la Xarxa és important i els esforços que pugui suposar fer-ho sempre tenen una bona contraprestació.
• Et sorprendrà el que t’arriben a conèixer prèviament els que et busquen. La teva coherència en la Xarxa, les teves aportacions de valor, les teves relacions, la fiabilitat que desprens i el coneixement que tens en el teu sector estan més que demostrats i et precedeixen.
• T’assabentaràs abans que molts si hi ha un projecte de caràcter associatiu o cooperant en el teu sector. I, saps per què? Voldran que formis part d’ell perquè amb això tindran més possibilitats que prosperi.
• Sabràs quins esdeveniments d’alt calat s’estan preparant en el teu sector, entre altres coses perquè una vegada més et demanaran opinió. Si ets conferenciant, figuraràs entre els principals ponents.


• Aniràs a un congrés com a ponent i probablement amb tan sols dir que estàs allà a través de les Xarxes Socials, ompliràs com a mínim un 30% de l’aforament. Els que et segueixen volen veure’t i faran el possible per estar al teu costat aquell dia perquè senten que fer-ho serà una bona experiència.
• Les Marques et buscaran com a prescriptor. Sí, oficialment ja estàs considerat un “influencer” com a tal perquè apareixeràs en diferents rànquings que així ho corroboren i t’arribaran, lògicament, noves oportunitats per aquesta via també.
• Amics i referents comptaran amb tu per a tot tipus de col·laboracions en els seus blocs i publicacions. Tot d’una veuràs com et mencionen en ells, com surts a la pàgina d’algun llibre i el més bonic de tot…; aquell dia en què algú decideix i et convidi a que obris el seu llibre com prologuista i puguis estar al seu costat presentant aquest llibre.
• I un dia et contactarà una editorial i t’oferirà la possibilitat d’escriure un llibre i et diràs a tu mateix que els somnis es compleixen i que l’esforç i el treball han valgut la pena…

Eva Collado