Incorporar el caràcter Start-Up

35

Repensar, reiniciar, reciclar són accions que les empreses han de fer de tant en tant. Buscar un moment en la voràgine del dia a dia per asseure’s, alçar la vista de les urgències immediates i posar la mirada una mica més enllà. Com a conseqüència d’aquest exercici i de la voluntat de no deixar mai de cercar noves oportunitats de negoci, aquests darrers mesos des d’Àuria grup hem fet reeixir un propòsit del qual ens sentim molt orgullosos: el naixement de Cuinara. I ho hem fet amb aquest tarannà d’obligar-nos a tenir una actitud menys a curt termini. Per dir-ho d’alguna manera, hem incorporat el caràcter d’una start-up dins la nostra estructura. Això, per una entitat que, en el conjunt del seu organigrama, mou vàries empreses d’economia social, marques comercials i cooperatives de segon grau té la seva complexitat, no us he d’enganyar. Què vam fer, doncs? Teníem unes instal·lacions de cuina punteres per produir menjar per a col·lectivitats que, amb la desaparició de Gustauria, absorbida per un mercat de grans competidors, necessitàvem explotar. Vam trobar una aliança amb les fundadores de Cuinara, una start up amb l’idea de produir preparats naturals de menjar saludable. El resultat: una línia de productes propis de la marca Cuinara que es produeixen, distribueixen i comercialitzen a l’empara d’Àuria. Això ens ha ofert l’oportunitat de mantenir les instal·lacions industrials de la nostra cuina. Hem generat ocupació per a sis persones del col·lectiu amb risc d’exclusió social. I, en la primera fase de llançament, hem pogut arribar a les llars de l’Anoia amb una aliança estratègica amb comerços de proximitat com Supermas. Una manera d’arribar al consumidor final que repliquem al llarg del territori.

L’ambició és arribar a produir entre 15.000 i 20.000 unitats cada mes dels preparats per a cremes de verdures refrigerats i sense additius que promouen un consum de menjar més saludable. Contribuïm també així a promoure un estil de vida més sana. Una campanya de llançament que vam començar a mitjans de novembre i que ha rebut una excel·lent acollida.

Però el que sobretot ens satisfà és que això ens confirma una intuïció que ja teníem. Que la divisió d’alimentació d’Àuria Grup té futur per recórrer. Amb el compromís de perseguir nous reptes, amb la tenacitat de creure en les bones idees i amb l’energia d’engegar projectes, accelerem aquesta manera de fer emprenedora que no hauríem d’oblidar mai.

Miquel Canet, gerent d’Àuria Grup