Un article de
Veuanoia

Imatge diferent i la moda Km. Zero, les novetats de la propera fira BSTIM
I

10 de setembre de 2016

L’organització de la fira de producció tèxtil BSTIM ha anunciat aquesta setmana que hi haurà una tercera edició, que es farà al recinte modernista de l’Escorxador d’Igualada i que tindrà lloc els dies 22 i 23 de febrer, unes dates idònies per al sector de la moda ja que és el període que les marques aprofiten per efectuar les comandes per a la següent temporada.

Joan Domènech (Fira d'Igualada), Àngels Chacón i Joan Gabarró (Fagepi).
Joan Domènech (Fira d’Igualada), Àngels Chacón i Joan Gabarró (Fagepi).

En una compareixença conjunta, Fira d’Igualada, l’agrupació tèxtil FAGEPI i l’Ajuntament d’Igualada han explicat que l’edició de 2017 anirà orientada a promocionar la moda quilòmetre zero, és a dir, aquella moda que es dissenya i fabrica en proximitat i que, per tant, és molt més respectuosa amb criteris socials i mediambientals que no pas aquella que es produeix en d’altres indrets del món. Per tal de fer pedagogia de la moda quilòmetre zero i els seus avantatges, en el marc de la Fira s’organitzaran diverses xerrades i seminaris.

Una altra de les novetats d’enguany és l’increment de la partida pressupostària destinada a les accions internacionals. Si bé en la segona edició ja hi havien assistit compradors de diversos països com Estats Units o Rússia, per al 2017 l’organització convidarà distribuïdors amb alta capacitat de compra i es programaran diverses reunions comercials amb els expositors per tal que els contactes siguin de qualitat i s’augmenti així el número de comandes.

En cada una de les dues edicions anteriors, BSTIM ha aconseguit aplegar a Igualada més de seixanta productors tèxtils i 1.400 visitants. Els compradors de marques de moda importants com Grup Inditex, Desigual, El Corte Inglés, Lacoste, Cortefiel o Loewe han estat presents en les edicions anteriors de BSTIM.

Els contactes comercials entre expositors i compradors van donar fruit ja des de la primera edició de febrer de 2015, i ara els organitzadors han realitzat un mostreig entre les empreses expositores per poder fer un balanç de la facturació generada a les empreses del territori en aquestes dues edicions de BSTIM. Segons les dades recopilades per Fira d’Igualada, el valor de les comandes tancades al BSTIM supera els 4 milions d’euros, una xifra que passa de llarg les expectatives que s’havien dipositat en la fira.

Una de les claus de l’èxit de BSTIM és el fet que sigui l’única fira de producció tèxtil de tot l’Estat, fet que li ha permès situar-se de seguida com a fira europea de referència en la producció de fabricació tèxtil de proximitat.

Compartir

L'Enquesta

T'atenen en català en els comerços on vas habitualment?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta