Grup Català de Treball: Experiència i professionalitat en el sector dels recursos humans

113

La delegació d’Igualada està ubicada al Carrer Lleida, número 42

Sector: Recursos humans
Ubicació: Igualada
Treballadors: 57 treballadors repartits en les diferents delegacions
Any Fundació: 1995

El core business de GCT és l’ETT. Parlem amb Nati Escala, directora de GCT plus ETT a la delegació de la capital de l’Anoia perquè detalli els diversos serveis que ofereixen a les empreses de la comarca.

Des de GCT plus ETT quins serveis oferiu?
El nostre negoci principal és el servei d’ETT. Com a empresa dedicada al sector de treball temporal, intentem donar resposta a les empreses per temporalitat, que pot ser de dies, setmanes, mesos… Ens ajustem a les necessitats de les empreses. A més, també oferim outsourcing, formació, eficiència energètica. Són les 4 branques en què com a GCT plus ETT treballem actualment. A la delegació d’aquí Igualada, bàsicament fem ETT i outsourcing. Tot i que també proveïm de formació, moltes coses les tenim centralitzades a Manresa.

Què ofereix l’outsourcing a les empreses?
És un servei d’externalització. Hi ha una necessitat temporal, d’un tipus de fabricació o servei d’una empresa, i que el nostre client necessita cobrir atès que no forma part de la seva activitat pròpia. Per exemple, a nivell industrial, si una empresa està fabricant un tipus de producte i li ve un nou client que vol exclusivament un procés específic pel seu producte, el fet de derivar el personal perquè faci aquest producte, és més fàcil que ho externalitzi. Un altre exemple serien els serveis concrets: una empresa que obre un departament d’exportació a la Xina i necessita un administratiu que parli xinès. Com que no és l’activitat pròpia de l’empresa i com que encara no s’ha consolidat al mercat xinès, és una activitat puntual. Per això oferim aquest tipus de servei basat en l’externalització.

I l’eficiència energètica?
Tots els processos productius consumeixen molta energia i això és un hàndicap per a les empreses. Nosaltres oferim la possibilitat d’oferir una auditoria energètica per avaluar i analitzar el cost energètic i per així, reduir-lo. Valorem les factures dels proveïdors d’energia elèctrica i en fem una comparativa per tal d’oferir-li al nostre client quina és la millor solució i què és el que pot estalviar.

També oferiu formació?
Sí, formació per als nostres clients per als seus treballadors; i l’altra, per als nostres treballadors. Una formació que s’ajusti a les necessitats dels llocs de treball. Des de fa dos anys, ja disposem d’unes instal·lacions i d’una directora de formació que s’adapta a les necessitats del territori.

Què us diferencia respecte a altres empreses basades en el treball temporal?
Tots donem els mateixos serveis, així com la bona voluntat d’oferir-ho el màxim de millor possible als nostres clients, però jo crec que el nostre tret diferencial i valor afegit, és que davant aquesta època de digitalització i informatització que allunyen al treballador del nucli contractador, nosaltres apostem per la proximitat. Permetem que encara se’ns pugui portar el currículum en persona a les oficines. Per què? Perquè és la primera presa de contacte amb el candidat/da. No és l’entrevista, però és la primera impressió, esbrinem on el podem derivar, com el podem orientar… I aquesta proximitat és la peça clau.
El nostre plus és apostar també per la proximitat local, és a dir, si és una empresa de la zona, busquem treballadors de la zona.

A l’oficina d’Igualada cobriu llocs de treball a empreses molt diverses, però també us caracteritza que treballeu per sectors molt diversos i concrets.
Sí, tot i que tampoc estem tancats en no cobrir cap altre sector nou. El fet és que tenim una experiència en determinats sectors tan representatius de l’Anoia com són les arts gràfiques, el metall, el packaging, el paperer…. El nostre objectiu és donar solucions a tota mena d’empreses, i també a tot tipus de professionals, polivalents o no.

Quins són els perfils més demandats per les empreses anoienques? I buscats perquè no n’hi ha, a l’Anoia?
Els més sol·licitats vindrien fruit dels mateixos sectors que predominen a la comarca: arts gràfiques, logística, metall…. Però sí que hi ha perfils híper buscats que tot apunta que les noves tecnologies i els nous processos productius que vindran vinculats a la revolució 4.0 implicarà buscar perfils que ens costen molt ara: un electromecànic, un mecànic industrial amb formació específica, enginyers juniors o sèniors… Què no sé què passa: o es formen fora o marxen…

I com podem retenir i atraure aquest talent?
Aquí és on tinc els meus dubtes perquè impliquen molts factors: com que estudien a les grans ciutats, volen anar a grans empreses… Però hi ha d’haver una major connexió entre el món universitari i el teixit empresarial.

Què us demanen principalment les empreses, quan busquen un candidat?
Sembla mentida que amb els temps que corren s’hagin de dir aquestes coses, però: ganes de treballar i actitud. Els estralls de la crisi financera evidencien una altra crisi que ha sorgit: una crisi de valors i també personal. Però també hi ha altres factors: hi ha moltes persones que s’han quedat sense cotxe, llavors no poden desplaçar-se i sectors professionals que estan ubicats a polígons on no tenen com arribar-hi perquè la comunicació no és fàcil o estan allunyats i això també et condiciona perquè tampoc pots ubicar el personal on voldries. La crisi financera ha destapat altres coses: ha quedat molta gent al mercat professional desorientada, i una altra part coixa perquè no tenen els recursos per poder anar a treballar. Tot això va en detriment de l’actitud i les ganes de treballar.

I com podem fer-hi front?
Hem de treballar des de totes les àrees. Un dels punts negres és que el Servei d’Ocupació de Catalunya realment fos un servei d’ocupació i no una borsa recol·lectora d’aturats. És a dir, si tu no vas a treballar a x empresa, perdràs la prestació. Que realment servís com a tal. Crec que seria una via. Dins les institucions això és una assignatura pendent, ajudar a la inserció laboral. I per altra banda, les empreses també han d’entendre que no només donem un servei de temporalitat, sinó que podem donar el servei d’externalització de recursos humans. Som un plus.