Giacomo Franciosa: “La comarca de l’Anoia té molt potencial, però cal motivar a la població”
G

Giacomo Franciosa - La Veu de l'Anoia - VeuAnoia.cat
10 de febrer de 2016

Giacomo Franciosa llarg - La Veu de l'Anoia - VeuAnoia.cat L’empresa italiana Formula Ashenkoff s’ha implantat al polígon industrial de les Comes d’Igualada amb ganes de promocionar el món del motor i oferir una oportunitat als joves pilots de karts més grans de 15 anys a seguir amb la seva carrera i potser arribar a córrer a la fórmula 1.

Ashenkoff es dedica a la fabricació i producció de cotxes per iniciar-se en el món dels monoplaces. Fins ara fer el salt del kart al monoplaça no era apte per a totes les butxaques. En aquest sentit Ashenkoff neix per trencar aquesta barrera i posar al mercat una opció més econòmica.

És un projecte que va començar a Itàlia fa 5 anys, de la mà d’un rus de nom Ashenkoff. Més tard, el productor i director de cinema Giacomo Franciosa, gran apassionat del motor i les motos, va entrar al negoci per convertir-se temps després en el nou propietari. Fa dos anys Franciosa va decidir venir a viure a Catalunya i ho va traslladar tot, fins i tot l’empresa.

Un producte innovador
L’empresa Ashenkoff desenvolupa el monoplaça k600, un fórmula que no existia fins ara. Està a cavall entre un kart i un fórmula 4 (la primera categoria de fórmules després dels karts) però amb el qual “experimentes unes sensacions extraordinàries, a més de divertir-te molt”, assegura Franciosa. El president d’Ashenkoff remarca que es tracta d’un “monoplaça bo, segur i barat”. Barat per que avui en dia córrer amb un fórmula 4 costa uns 180.000 euros, en canvi amb un fórmula Ashnekoff el preu és de 50.000 euros. El motiu pel qual és més econòmic recau en el motor, que és de moto. “Aquest tipus de motor no ocasiona tant problemes i el seu manteniment és molt més barat”, matisa el president de l’empresa. El monoplaça també compta amb una cilindradad de 600 cc, 98 CV, i pesa 285kg. L’empresari té clar que no vol ser la competència de ningú, sinó que vol forjar el seu propi camí amb uns costos més econòmics i amb la màxima seguretat.

Per Franciosa el k600 tots són avantatges, des del preu, fins al transport per que hi cap en una furgoneta, sense oblidar que les seves dimensions permeten a aquest monoplaça córrer en cartòdroms. Ashenkoff preveu tancar l’any amb la producció de 20 monoplaces, i estima per a l’any 2016 muntar entre 50 i 60 cotxes. Els seus clients són de perfils molt diferents, des d’escoles de pilots, fins a particulars que volen comprar un cotxe al seu fill o adquirir un monoplaça per córrer com a hobby. Franciosa no tanca la porta a ningú per que el seu objectiu és “vendre a tothom que vulgui comprar, sigui qui sigui”.

Giacomo Franciosa formula ashenkoff - La Veu de l'Anoia - VeuAnoia.cat

El k1000, el nou model 100% català
Aquest 2016 sortirà , és l’evolució del monoplaça k600. Es troba en fase de desenvolupament, però ja es pot confirmar que serà de fibra de carbono homologat per la FIA. Al igual que el k600 comptarà amb un motor de moto però més potent, amb uns 200 CV de potència, i un pes de 400kg.

És molt similar a un fórmula 3 i el seu cost estarà entre els 80.000 i 100.000 euros, molt per sota dels 550.000 euros que costa un fórmula 3.

A banda del k1000, també estan treballant en altres projectes que de moment , segons l’empresari, no en poden donar detalls però que segur “seran un revulsiu en el món del motor”. Per Franciosa, el món del motor és difícil i complicat innovar per que és molt tancat. En aquest sentit té clar que Formula Ashenkoff trenca els esquemes i neix com una novetat. “Neix com una bogeria d’un boig que sóc jo”.

Ashenkoff aposta fort per la comarca
La proximitat del circuit de Castellolí amb Igualada va ser el detonant per decidir instal·lar l’empresa de monoplaces a la capital anoienca. També “la bona rebuda i el suport per part de totes les institucions del territori van accelerar la decisió de venir a Igualada” apunta Franciosa.

Per l’empresari, l’Anoia és “una comarca amb molt potencial, però cal motivar a la població”. Cal que “algú agafi les regnes i dirigeixi el vaixell per que la població té ganes, però està desil·lusionada”. Afegeix que segons la seva visió “aquesta comarca i Igualada té molta força, però li manquen coses tant bàsiques com un hotel”.

A l’empresa, de 1000 metres quadrats, hi treballen entre 15 i 20 persones, alguns vinguts d’Itàlia, com el cap de mecànica, que és l’únic que sap muntar les 1800 peces que formen el k600.

La idea de Giacomo Franciosa és deixar de fabricar ells les peces i externalitzar aquest servei per centrar- se només en el muntatge dels monoplaces. Una oportunitat a la indústria local, sobretot del sector del metall. “Ara ja estem treballant amb algunes empreses de la comarca, però encara estem buscant més proveïdors externs”.

Neix el Campionat Open Fórmula Ashenkoff de Catalunya

L’arribada de Giacomo Francisoa a Catalunya amb l’empresa Ashenkoff sota el braç va causar un gran interès entre els membres de la Federació Catalana d’Automobilisme. Aquest any s’ha creat el Campionat Open Fórmula Ashenkoff, un campionat fet a mida per aquest tipus de monoplaces. Constarà de set proves que es disputaran en diferents circuits de l’estat espanyol. En total seran 12 curses puntuables i el guanyador del campionat entrarà directament al Programa de Joves Pilots del Circuit de Barcelona- Catalunya per tal de seguir la seva carrera i arribar a complir el seu somni de córrer a la Fórmula 1.

L’empresa Formula Ashenkoff posarà els cotxes, l’assistència, el mecànic, etc, i els equips participants només hauran de portar el pilot. De moment ja hi ha alguns equips tancats, amb pilots catalans i estrangers, però “encara estem buscant algun pilot més”.

Els joves participants comptaran amb el suport i els consells de 4 coaches amb experiència en el mon del motor: Dani Clos (ex pilot reserva d’escuderia Hispania de Fórmula 1), Miguel Molina (pilot d’Audi en el DTM), Mathias Lauda (ex pilot de Mercedes en el DTM i fill de Niki Lauda), i David Bosch, ex pilot de competició, i actual director tècnic del Parcmotor Castellolí, el circuit català que serà la seu operativa de la categoria.

El Campionat també comptarà amb un reality show dels pilots, en que seran gravats en els seus entrenaments, a casa, etc. “Una forma de fer atractiu el campionat”, apunta l’empresari.

Comparteix l'article:

L'Enquesta

Llegeixes els llibres que et regalen per Sant Jordi?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta