FGC posarà en pràctica al "carrilet" d'Igualada una prova pilot per practicar l'anglès
F

20 d'octubre de 2015

angles.jpg

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha iniciat avui la prova pilot per oferir classes d’anglès als seus usuaris durant el trajecte en tren. Durant aquesta setmana, d’avui fins al divendres 23 d’octubre, la prova tindrà lloc a la línia R5 Barcelona-Manresa, durant el trajecte del tren que surt a les 06.59h de Manresa Baixador i en el tren que surt a les 19.56h de Plaça Espanya. La setmana vinent, del dilluns 26 al divendres 30 d’octubre, la prova es realitzarà a la línia R6 Barcelona-Igualada, en el tren que surt a les 07.06h d’Igualada i el que surt a les 18.13h de Plaça Espanya.

Ferrocarrils posa en pràctica amb aquesta prova pilot un nou servei únic en el transport públic mitjançant un sistema educatiu innovador que permet aprofitar el temps de viatge en tren per practicar la conversa en anglès.

En grups reduïts i en un espai convenientment senyalitzat, els usuaris inscrits a la prova pilot podran practicar la conversa en anglès amb el professor nadiu i la resta de viatgers inscrits, que es podran incorporar a la classe pujant a qualsevol de les estacions del recorregut escollit. Els usuaris podran posar en pràctica el seus coneixements i educar la seva oïda per entendre el que es diu en anglès i poder transmetre a la vegada els missatges en aquest idioma.

Per tirar endavant aquesta iniciativa, Ferrocarrils compta amb l’experiència i col·laboració de Vaughan System, una reconeguda empresa amb més de 30 anys de trajectòria oferint cursos d’anglès. El conegut com a “mètode Vaughan” basa el seu èxit en la qualitat del professorat: més de 300 professors imparteixen anualment al voltant de 350.000 hores de formació.

Un cop finalitzi la prova pilot, FGC valorarà la possibilitat de mantenir aquesta iniciativa i implantar-la de forma definitiva.

Innovació constant en l’oferta de serveis

La possibilitat d’aprendre anglès als trens de Ferrocarrils és una mostra més del caràcter innovador com a estratègia constant en la gestió i factor de dinamització, i un valor afegit al servei que ofereix als seus clients.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya treballa contínuament aplicant iniciatives i solucions posades al servei de l’usuari per aconseguir una gestió ferroviària intel·ligent aplicant la tecnologia i la innovació. Entre d’altres accions, FGC ha estat pionera en la implantació d’un model de gestió d’estacions automatitzat i intel·ligent, en la implantació d’un sistema de control automàtic del frau a través de la intel·ligència artificial, en la implantació de màquines de lliurament automàtic de paqueteria a les estacions i en la instal·lació d’endolls als trens per carregar els dispositius electrònics.

Tot plegat certifica la gestió d’FGC dins del concepte “smart train”, que agrupa el conjunt d’iniciatives i solucions posades al servei de l’usuari per aconseguir una gestió ferroviària intel·ligent aplicant la tecnologia i la innovació.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Llegeixes els llibres que et regalen per Sant Jordi?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta