Excursions, emprenedoria, treball en equip i educació oberta a Escolàpies Igualada

86

Excursions, emprenedoria, treball en equip i educació oberta a Escolàpies Igualada

Els alumnes de 2n de primària visiten el Museu Gaudí a Reus

Durant aquest mes de març, els nens i nenes de segon de primària han descobert la vida del prestigiós arquitecte Antoni Gaudí i les seves obres més emblemàtiques: la Sagrada Família, la Pedrera, la Casa Batlló i el Parc Güell, entre d’altres.

L’activitat més destacada va ser la visita al Museu Gaudí, a Reus, on els infants van aprendre sobre l’artista disfressats dels personatges de l’època. La visita va ser molt dinàmica i incloïa la visualització d’un vídeo on els infants, asseguts en cadires gaudinianes i giratòries, es podien moure i veure el vídeo que jugava amb quatre pantalles. També van fer un taller on podien manipular, tocar i observar el trencadís i les diferents maquetes dels edificis més importants.

A més, en la sortida, l’antiga professora d’història de l’escola, Adelaida Mariné, va acompanyar als infants i els va explicar diferents curiositats i històries pels carrers de Reus. Va ser una excursió que què els alumnes van gaudir i aprendre molt.

L’alumnat de 3r finalitza el projecte “El meu Montserrat” amb una excursió a l’Escolania

Els nens i nenes de tercer de Primària han estat treballant des de l’inici de curs en aquest projecte telemàtic juntament amb 16 escoles més de Catalunya i en coordinació amb l’Escolania de Montserrat.

Al llarg del curs han recorregut diferents itineraris sobre la flora i la fauna de la muntanya i han conegut a fons l’activitat de l’Escolania. L’activitat final del projecte ha estat una trobada de totes les escoles participants a Montserrat el passat divendres 23 de març, darrer dia del trimestre. En la sortida han visitat l’Escolania i cada grup ha fet una presentació de la seva escola i una petita excursió pel camí de Sant Miquel.

Crear una societat cooperativa, el projecte de 5è

Els nens i nenes de 5è de primària de les Escolàpies participen en el projecte CUEME (Cultura Emprenedora a l’Escola), un projecte que es basa en la creació d’una societat cooperativa i impulsa les capacitats emprenedores i l’adquisició de competències bàsiques.

Els alumnes han decidit conjuntament la part més burocràtica del projecte i, un cop establerta aquesta primera fase, començaran a elaborar els productes. Després de fer els productes els vendran durant el dia 5 de maig als carrers de la nostra ciutat i amb els beneficis que n’obtinguin hauran de seguir un procés dividit en tres fases: fer una donació del 10% dels beneficis a una ONG o entitat amb fins solidaris, tornar a cada nen i nena el capital que van aportar (si així ho decideix l’assemblea de socis) i finalment, amb el capital restant es realitzarà una activitat lúdica conjunta.

Amb aquesta activitat els alumnes aprenen a responsabilitzar-se de la seva feina i a decidir conjuntament, participant activament en tot el procés d’emprenedoria.

L’alumnat de 5è viatja a la prehistòria

Els nens i nenes de 5è de primària de les Escolàpies van visitar les coves prehistòriques de Moià per tal de conèixer com era viure en aquella època. En la visita, els alumnes van aprendre com els nostres avantpassats feien foc i caçaven, quines eines utilitzaven, etc. També van dur a terme un taller on construïen un brunzidor, una eina que a partir de l’emissió d’un brunzit audible servia per comunicar-se en la distància. Els alumnes van polir l’eina amb pedres sorrenques, típiques de la zona, i el van pintar amb pigments naturals.

Finalment, per acabar la visita, els infants van poder veure l’exposició permanent del museu municipal de Moià, on hi ha exposades les restes trobades als jaciments prehistòrics.

Els nens i nenes de 6è visiten el Castell de la Pobla de Claramunt

La setmana passada, l’alumnat de 6è va fer una visita al castell de La Pobla de Claramunt en la sortida escolar del 2n trimestre. Després del petit trajecte en tren van pujar al castell on van fer una visita guiada per les dependències que avui en dia encara es mantenen i alhora van poder gaudir de les vistes de tot l’entorn. Per completar la jornada van dinar a mitja muntanya i van aprofitar una estona de joc per fer les millors cabanes amb troncs.

Infants i famílies gaudeixen de les jornades del joc de construcció pedagògic Kapla

El Kapla és un joc de construcció basat en tauletes de fusta que s’uneixen les unes a les altres sense punts de fixació i que permet treballar la geometria de l’espai i la coordinació de moviments, aspectes pels quals és utilitzat amb finalitats educatives. A més a més, serveix per treballar l’equilibri, l’atenció, la creativitat i el treball en equip de manera lúdica i divertida.

Els passats dies 1, 2 i 6 de març a les Escolàpies es van dur a terme les jornades Kapla, on tot l’alumnat, de P3 fins a 6è, van poder participar. Cada classe va realitzar el taller durant una hora, tot fent diferents construccions segons la seva capacitat. El local va quedar espectacular, ple de figures de fusta impressionants.

Per acabar les jornades, el diumenge 18 de març es va fer una matinal  de Kapla amb les famílies, on va poder participar tothom que ho desitjava i passar un matí plegats.

El mètode educatiu Montessori arriba a la Llar d’Infants de les Escolàpies

La Llar d’Infants de les Escolàpies està posant en marxa el mètode Montessori, un sistema educacional que vol encoratjar l’espontaneïtat de l’infant, donant-li llibertat per desenvolupar-se dins d’un ambient preparat que afavoreix el seu autodesenvolupament, raó per la qual es considera un mètode d’educació oberta.

Amb el sistema Montessori, s’impulsa l’adquisició de l’autonomia personal, ja que els infants mostren més satisfacció i motivació davant dels aprenentatges si són capaços de realitzar tasques del dia a dia per ells mateixos. És per aquest motiu que la classe dels Solets (P1) van realitzar una activitat que consistia en preparar-se un petit pica-pica de plàtan a mig matí. Els nens i nenes van agafar, explorar i tallar el plàtan que més tard es menjarien. Els infants van demostrar motivació i interès durant l’activitat i satisfacció al finalitzar-la.

D’aquesta manera, des de principi de curs i amb l’objectiu d’implementar l’estil Montessori de manera correcta i efectiva, l’equip educatiu de la Llar està realitzant un intercanvi pedagògic amb la guia Montessori M. I.

Escolàpies Igualada participa a la cantata “El mar inventat”

El passat dilluns 19 de març, l’alumnat de 4t de Primària de les escoles d’Igualada i de Vilanova del Camí va interpretar la cantata “El mar inventat” al Pavelló d’hoquei de Les Comes.

La cantata representa una història de ficció que parla de la relació entre pares i fills, del poder de la imaginació i de la importància d’aprendre a no jutjar la gent per la seva aparença. La música és de Jordi Lluís Rigol i el text d’Enric Estany.

L’escenografia, planetes i un mar amb meduses, va estar coordinada per Xavier Mula, professor de l’escola d’art. El programa de mà i el reportatge fotogràfic dels concerts també els van realitzar alumnes de l’escola d’art; els narradors eren joves alumnes de l’escola de teatre i tots els cantaires i músics van actuar dirigits per Montserrat Roset, professora de l’Escola de Música.

Des de l’escola volem felicitar tots els alumnes, mestres, organitzadors i col·laboradors que any rere any, ho fan possible.