Esquerra vol fer d’Igualada la ciutat amb menys fracàs escolar del país
E

20 de desembre de 2018

En el ple d’aquesta dimarts es va aprovar una Moció del Grup Municipal d’ERC, en la qual es plantejava que Igualada és fixi com a objectiu ser la ciutat amb menys fracàs escolar de Catalunya.

L’abandonament escolar prematur, conegut també com a fracàs escolar, i que es quantifica com la proporció de joves de 18 a 24 anys que han deixat d’estudiar havent completat com a màxim l’ESO, és un greu factor de risc que limita la capacitat d’entendre i participar de manera efectiva en la societat en què és viu, i especialment en el mercat de treball. Segons Enric Conill, regidor d’ERC i candidat a l’alcaldia d’Igualada per aquesta formació el 2019 “els joves que han abandonat l’escolarització prematurament, tenen elevades probabilitats de patir les més greus precarietats laborals i formar part de la pobresa i l’exclusió social en la nostra ciutat en el futur. Per això pensem que hem de fixar-nos un objectiu ambiciós en aquesta matèria i treballar-hi tots junts. Aquesta és una forma posar unes bases més sòlides pel nostre futur laboral i social.”

En el ple del passat mes de novembre, es va reconèixer l’augment, en el període 2016-2017, de 140 a 374 persones de la nostra ciutat que tenen la necessitat de rebre ajuts econòmics per poder fer front als subministraments bàsics de llum, gas i aigua. Així mateix, traslladant les dades a nivell general a Igualada, més d’un 20% dels igualadins viuen en situació de pobresa, i un 28,7% amb ingressos per sota dels 1.230 euros bruts mensuals, segons dades de l’Enquesta de Població Activa del 2017.

Enric Conill va detallar com aconseguir l’objectiu de ser la ciutat amb menys fracàs escolar de Catalunya: “plantegem actuar de forma coordinada entre etapes, agents i institucions, reconeixent amb la major precisió possible des d’on es genera i com es desenvolupa el fenomen, i sabent que caldrà lluitar contra les desigualtats, desplegant polítiques focalitzades i estructurals, orientades pel principi d’equitat educativa.”

Segons el regidor republicà, “serà necessària una adaptació de les característiques, l’estructura i l’oferta de l’educació post-obligatòria ja que aquesta té una repercussió clau en les oportunitats dels i les joves, i és imprescindible, també, incloure les veus, les experiències i les vivències dels joves en les accions de prevenció, intervenció i compensació de l’abandonament escolar. Són els seus protagonistes involuntaris i sovint forçats els que ens ha d’ajudar a entendre què és el que els empeny a deixar l’escola, com viuen aquest procés i que hi desitjarien trobar.”

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Llegeixes els llibres que et regalen per Sant Jordi?