L’ESMUC porta ‘Orlando’ de Händel aquest divendres al Teatre Municipal l’Ateneu

44

Els estudiants de cant participants en el Taller d’Òpera de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i el seu Conjunt de Música Antiga interpretaran el proper divendres, 27 d’abril, una versió abreujada de l’òpera Orlando, de Georg Friedrich Händel, a les 20:30h, al Teatre Municipal l’Ateneu d’Igualada.

El taller d’òpera forma part del currículum acadèmic de l’alumnat de cant i constitueix el punt culminant del treball fet al llarg del curs. La representació compta amb la participació de l’alumnat sota la direcció de membres del professorat en relació a la direcció musical, la direcció escènica i la direcció vocal. La representació compta amb la coordinació de professors com Enedina Lloris i Margarita Natividade en la direcció vocal, Susana Egea en la direcció escènica, Daniel Mestre en la direcció musical i també el suport en el vestuari de Georgina Viñolo. Els intèrprets són Miguel Gómez (Orlando), Elena Plaza (Angelica), Oriol Mallart (Zoroastro), Alba Quinquilla (Dorinda) i Alberto Baena (Medoro).

Els cantants i el Conjunt de Música Antiga de l’ESMUC seran els que transportaran l’espectador amb una versió reduïda de l’òpera, de tres hores originàriament, a ser testimonis d’aquesta trista història d’amor, envoltada del misteri i la sensibilitat barroca característica de Händel, molt exigent tècnicament.

Orlando i Händel

L’acció succeeix sota el regnat de Carlemany (742-814), rei dels francs (768), rei dels llombards (774) i emperador d’Occident (800). Orlando és un cavaller de l’exèrcit de Carlemany que s’enamora bojament de la reina de Catai, Angelica. El problema és que ella estima un altre home, Medoro, un príncep africà que la correspon. Les circumstàncies portaran Orlando al límit, a la més que memorable escena de bogeria, i coneixerà al mag Zoroastro, que l’ajudarà amb la seva màgia.

Georg Friedrich Häendel va ser un compositor alemany naturalitzat britànic (1724) i un dels músics més destacats del barroc. Organista de la catedral de Halle, mestre de capella de la cort de Hannover i empresari del King’s Theatre de Haymarket, en la seva joventut s’havia traslladat a Itàlia. Va compondre obres vocals i instrumentals i és autor de diverses òperes i oratoris religiosos i profans, el més cèlebre dels quals és El Messies. A més, va escriure originals concerts per a orgue ja que havia assimilat l’art dels organistes alemanys i italians i de l’anglès Purcell. També peces per ser interpretades a l’aire lliure com Water Music o Firework Music.

Daniel Mestre i Susana Egea

Daniel Mestre, nascut a Igualada i format a l’Escolania de Montserrat i als conservatoris de Badalona i Barcelona, ha estat director assistent al Gran Teatre del Liceu i al Cor de Cambra del Palau i titular de l’Orquestra Simfònica Gèrminans, el Cor Fòrum Vocal, el Coro de la Orquesta Ciudad de Granada, i ha dirigit, entre d’altres, l’Orquestra Simfònica de Bratislava, la Camerata Musica Wien, l’Orquestra Clàssica Nacional d’Andorra, l’Orquestra Terrassa 48, les Cobles Mediterrània i Sant Jordi Ciutat de Barcelona i l’Orquestra de Girona, entre altres. Actualment és director titular de la Coral Càrmina i professor a l’ESMUC i al Conservatori Superior de Música del Liceu.

De la seva banda, Susana Egea és actriu, directora d’escena i investigadora en Arts Escèniques. Doctora en Arts escèniques per la Universitat Autònoma de Barcelona i llicenciada en Filologia Romànica per la Universitat de Barcelona, ha rebut també formació en música, dansa i teatre. Ha obtingut el Premi Internacional Artez Blai d’Arts escèniques pel seu treball La interpretació actoral en òpera. Anàlisis d’una especifitat, publicat el 2012. Com a actriu ha treballat amb directors com Marsillach, Bieito, Madico, Cereza o Simon i, com a directora d’escena, ha treballat especialment en l’escena interdisciplinar. A l’ESMUC i a l’Institut del Teatre de Barcelona, actualment imparteix Escena Lírica i Tècniques actorals.