Energies i benestar: El bon son i l’insomni

172

El son és un dels misteris més grans de la vida. Sabem perfectament que dormir bé és un dels pilars per tenir un bon estat de salut, se’ns recomana que dormim unes 8 hores i, encara que el son “perdut” es pot recuperar a la nit següent, la falta constant de descans té un efecte acumulatiu que pot ocasionar problemes de salut i benestar.

Encara que sabem prou bé que hem de fer per tenir un bon son, anem a repassar ràpidament els consells que cal tenir en compte quan comencem a tenir algun trastorn del son com l’insomni.

  1. Cal dormir en un ambient adequat. A banda del silenci, la manca de llum i la comoditat del matalàs, convé a vegades recordar per a les persones sensibles la possibilitat de netejar energèticament la casa a on vivim.
  2. Cal mantenir un equilibri entre la temperatura de l’habitació i la roba de llit. Uns 18 ºC solen ser correctes a l’hivern quan s’acostuma a dormir amb nòrdic. Els pijames més o menys gruixuts, i mitjons sí o no al gust del consumidor, però sobretot ens hi hem de sentir còmodes.
  3. És important mantenir-nos allunyats dels dispositius electrònics i sobretot no fer servir el llit per treballar amb el portàtil o altres equips amb pantalles lluminoses que interfereixen a les secrecions hormonals.
  4. Cal anar a dormir quan el cos t’ho demani. Més que seguir una rutina horària estricte, és escoltar-nos, i aprofitar per anar a dormir el pic de secreció de la melatonina, quan els ullets volen tancar-se.
  5. Tingués paciència, deixa que els pensaments entrin i surtin sense obligar-te a eliminar-los, només et crees més pressió i et pots generar tu mateix un bloqueig, com us explicava a l’article sobre l’efecte placebo i nocebo.
  6. És possible que no estiguis cansat, si això és habitual, a banda de ser un afortunat, et suggereixo fer una activitat física durant el dia, no al vespre.
  7. Vés a dormir amb la feina feta. Encara que a vegades ens sembli que no en tenim ganes, sempre cal passar a fer una visita al Sr. WC.

Si malgrat seguir aquests consells et costa adormir-te pots recórrer a aromateràpia o homeopatia, i si el problema es veu agreujat amb despertars nocturns t’aconsello una teràpia energètica com per exemple la sanació akàshica que et permeti accedir a l’inconscient i desxifrar allò que tu mateix, el teu jo superior et vol dir.

Pels que m’aneu llegint no us estranyarà que us digui que quan dormim qui agafa el control és el Jo superior, el qual pot deixar el seu cos físic per expandir-se, experimentar, aprendre… Us deixo amb el següent enllaç on en David Topí planteja algunes de les activitats que es poden dur a terme durant el son.

Montserrat Argelich