En marxa la cinquena campanya de promoció del comerç dels barris antics

47

vilanova.jpg

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Sant Vila, ha presentat la cinquena edició de la campanya de dinamització del comerç en nuclis antics, Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir, que enguany compta amb la participació de 1.754 botigues de 30 municipis d’arreu de Catalunya: 12 són de la demarcació de Barcelona (inclòs Vilanova del Camí), 6 de les comarques lleidatanes, 7 de les comarques de Tarragona i 5 de les gironines.
La iniciativa sorgeix de la Xarxa de Barris amb Projectes, formada per ajuntaments que impulsen plans de millora de barris, i té l’objectiu de potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat en els nuclis antics per millorar la qualitat de vida i la cohesió social.
Aquesta iniciativa es desenvoluparà durant tot el mes de juny en els 1.754 comerços adherits, amb el suport de la Generalitat, la Pimec i la Confederació de Comerç de Catalunya. Per cada compra, el client rebrà una butlleta que l’habilitarà per participar en el sorteig de diversos premis, el principal dels quals serà una visita guiada per llocs d’interès dels municipis participants. Els altres premis aniran des de vals de descompte a experiències gastronòmiques en restaurants de la vil·la.
Aquesta és la tercera edició en què participa Vilanova del Camí i la campanya cada vegada té més acceptació entre els comerciants que hi participen. El sorteig crea expectació i la clientela està molt atenta, segons ens explicava Conxita Roca, presidenta del Mercat Municipal.
Enguany participen a la campanya Barris Antics, 34 dels 39 establiments que hi ha al casc antic i el Camp del Rei. Cada establiment ha fet una aportació, en forma de producte o de val de descompte, que forma part d’un espectacular lot.
Tant aquest com la resta dels 30 lots que han preparat els municipis que participen a la campanya estan exposats al local del carrer Major, 54.
La Xarxa de Barris amb Projectes es va crear l’any 2007, com a espai de trobada i intercanvi d’idees entre els ajuntaments que tenien en marxa un Pla de barris. Dos anys després, es va posar en marxa la subxarxarxa de nuclis antics, que va començar a treballar la dinamització del comerç de proximitat en
tractar-se d’una prioritat compartida per tots els municipis. L’objectiu és el de recuperar la centralitat comercial dels nuclis històrics i, així, el seu paper de referència en els municipis.