El petit i mitjà comerç, cosa de tots

120

A l’hora de bastir un projecte de ciutat, la política sobre el comerç no és una qüestió menor. Des d’ERC Igualada considerem que les ciutats que saben desenvolupar un potent petit i mitjà comerç, ben distribuït per tota la ciutat, són ciutats més resistents davant de les crisis econòmiques i socials. Els seus veïns gaudeixen d’una major qualitat de vida i d’una major cohesió social. Per això, considerem que ara és necessari fer un pas endavant.

Plantegem situar el comerç en la centralitat del projecte de ciutat d’Igualada. Proposem que el petit i mitjà comerç no sigui, només, una finalitat en si mateixa, sinó que, a més a més, sigui una eina per a reforçar la vertebració dels barris i la ciutat, per a garantir la sostenibilitat de la mobilitat, per a promoure el desenvolupament comunitari i la inclusió social de totes les persones que viuen a Igualada. En definitiva, volem que passi a ser un objectiu estratègic per a l’equip de govern municipal i treballarem per a que això compti amb una àmplia conscienciació ciutadana que ho recolzi.

Per això, ara hem plantejat onze noves mesures per a l’impuls del petit i mitjà comerç a Igualada. Són onze actuacions que actualment l’equip de govern municipal no està portant a terme: noves mesures en creació d’ocupació de qualitat, en redistribució de la riquesa i reactivació del consum, en ajuts a la creació de la botiga en línia de cada comerç, en suport a la millora tecnològica, la modernització estratègica, la renovació integral de l’establiment, la millora de les tècniques de venda, la creació d’un lloguer social pels locals comercials, en ajuts d’emergència davant les pujades abusives del lloguer, i en la transformació de l’espai urbà en la línia de l’anomenat urbanisme comercial, que és urgent en determinats llocs.

Una mesura destacada és la creació de “l’I-gual”, la moneda ciutadana d’Igualada. Amb paritat 1 euro és 1 I-gual i utilitzable a través de mòbils i targetes amb codi QR. Com ja s’ha fet en moltes altres ciutats del món, i en algunes de Catalunya, amb la moneda local, sempre s’augmenta la part dels diners disponibles que es queden a la ciutat, es reactiva al consum de les persones amb les rendes mitjanes i baixes a través d’ajuts per a la igualtat d’oportunitats i es pren consciència de la funció social que porten a terme els petits i mitjans comerciants locals. Davant de nous reptes, noves solucions. Aquest ha de ser l’esperit de la modernització d’Igualada.

Josep M. Palau