El màrqueting digital no té sentit sense resultats
E

17 d'abril de 2019

Jepi Albertí
CEO, On Off Marketig

 

Ja fa més de quinze anys que em dedico al món del màrqueting. Molt han canviat les coses en tot aquest temps. El que és un fet inqüestionable, és que la revolució digital que estem vivint durant les últimes dècades, ha aconseguit transformar per complet les regles del joc.
En les pròximes línies, intentaré respondre a la pregunta que molts de vosaltres pot ser que us hàgiu fet alguna vegada: com dissenyar i implementar correctament una estratègia de màrqueting digital per a qualsevol empresa?
La gran virtut d’aquest tipus de màrqueting està en què permet fer una segmentació molt acurada del públic objectiu. Es fan servir tècniques, aplicacions i programes que ens permeten saber-ho tot del nostre “Target” i així, poder actuar en conseqüència. Com en tots els camps de la vida, la informació és poder, i en aquest cas ho és tot.

D’altra banda, les tècniques i estratègies de màrqueting digital modernes es poden aplicar a totes les empreses que ens passin pel cap. Aquestes s’aguanten sobre dos pilars fonamentals. En primer lloc, tota campanya de màrqueting online s’ha de basar en la creació de continguts de qualitat per als nostres canals de comunicació. És molt important que tota la informació que compartim amb els nostres clients o usuaris, generi interès i els hi desperti la curiositat. Això només s’aconsegueix mitjançant una bona estratègia de continguts.

En segon lloc, cal analitzar i saber interpretar de la millor manera possible, tots els resultats que anem obtenint durant les campanyes que implementem. Fet que ens permetrà identificar ràpidament els errors, saber que és el que cal potenciar o estimular, i detectar possibles oportunitats de negoci. El més important per a qualsevol director de màrqueting és assegurar el retorn de la inversió dels seus clients.
En el meu cas, tinc una agència de màrqueting i publicitat a Manresa que es diu On Off Marketing, i està especialitzada en la transformació digital d’empreses del sector industrial. En aquest àmbit concret, puc assegurar que queda molta feina per fer. Un percentatge molt alt d’empreses no fan servir ni la seva pàgina web, ni els seus canals de comunicació correctament. A vegades per desconeixença, altres per por, però al llarg dels últims cinc anys, m’he trobat amb un gran nombre d’empresaris que no s’havien ni plantejat invertir diners en estratègies de màrqueting digital. Per sort, a poc a poc i amb el temps, això comença a canviar.
La veritat és que no podia ser d’una altra manera. Està demostrat que si una empresa utilitza el màrqueting digital com cal, la captació de nous clients, el retorn de la inversió i l’augment dels ingressos son tres coses que acaben succeint.

Així doncs, pot resultar molt més rendible per a una empresa destinar una part del seu pressupost al màrqueting digital i prioritzar la seva implementació, que no pas gastar-se una quantitat molt important de diners en la contractació de nous comercials o en estratègies de màrqueting tradicional.

Això ho tenim claríssim i és un dels pals de paller de la nostra agència. Considerem que el més important és garantir el retorn de la inversió i l’obtenció de resultats comercials a mitjà i llarg termini. La nostra raó de ser passa per ajudar a les empreses a generar negoci amb els seus canals digitals, posicionar-les als principals cercadors de la xarxa per sobre de la competència, i aconseguir que siguin els clients els que s’interessin pels serveis o productes oferts sense la necessitat de sortir a buscar-los. Aquest és el factor clau de tot plegat i la idea amb la qual m’agradaria que us quedéssiu.

Compartir

Deixa un comentari

L'Enquesta

T'atenen en català en els comerços on vas habitualment?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta