El lliurament dels premis Anuària torna a Catalunya

0

GUANYADORSANUARIA12 (2).jpg Fa unes setmanes l’associació Graphispack va signar un acord amb l’organització dels premis Anuaria per tal que des d’aquesta edició El saló Internacional Graphispag.digital de Fira de Barcelona aculli els Premis Anuaria que van iniciar-se a Igualada el 1994. Els Anuaria es van celebrar a la ciutat durant 6 edicions en el marc de Fira d’Igualada i després van traslladar-se al saló Viscom a Ifema, Madrid, ampliant el seu àmbit de convocatòria a tot l’estat espanyol i Portugal. Els Anuaria, que amb els anys s’han consolidat com un certamen de referència i amb una llarga tradició en el món de la comunicació gràfica estatal, arriben aquest any a graphispag.digital. Amb aquesta incorporació, el saló -que tindrà lloc del 17 al 20 d’abril- reforça la seva vinculació amb els professionals del disseny gràfic i de la comunicació visual, mostrant els millors treballs d’aquestes especialitats realitzades a Espanya i Portugal en el darrer any.
 Gestionats per Veredictas Internacional, els Premis Anuaria s’han convertit en estàndard d’excel·lència de la creativitat i qualitat gràfica. La convocatòria per participar en el certamen està oberta fins el 24 de març i l’inscripció dels projectes és totalment on-line a anuaria.com El jurat dels Anuaria està exclusivament format per representants de les principals entitats del món del disseny entre les que s’hi compta l’entitat igualadina Disseny=Igualada. Aquest any els Anuaria, compleixen 20 edicions i l’organització està elaborant una agenda d’activitats arreu de l’estat, amb xerrades master.-class a les principals ecoles de disseny, exposicions i altres actes que es presentaran a l’Abril. Els Anuaria són els premis amb més reconeixement per part del sector del disseny gràfic de l’estat, compten amb el recolzament dels principals mitjans de comunicació especialitzats, 19 associacions, col·legis professionals i centres de disseny. Val a dir que els premis Anuaria son els únics premis de disseny gràfic d’abast estatal que no reben cap subvenció i es financen totalment amb capital privat. En l’última edició es van inscriure prop de 350 treballs. 

Les categories a concurs van des del disseny d’anuncis de premsa a cobertes de llibres, passant per campanyes de publicitat comercial, campanyes d’interès social, cartells, tríptics, catàlegs, treballs d’autopromoció, PLV, revistes, diaris, memòries o balanços, il·lustracions, tipografies, logotips, programes d’identitat corporativa i packaging. Els alumnes d’últim curs de disseny poden inscriure’s a la categoria Anuaria-Pro amb un treball o projecte d’estudis. 

El veredicte del certamen es coneixerà el 18 d’abril a graphispag.digital i els treballs finalistes s’exhibiran a l’àrea Image&Print Awards de graphispag.digital a Fira de Barcelona.