El dissenyador igualadí Xavi Grados és el guanyador del concurs Rec.0/080 Barcelona Fashion

90

El concurs de Rec.0 i 080 Barcelona Fashion per impulsar el talent emergent en moda ja té guanyador, el dissenyador igualadí Xavi Grados s’endú un premi doble: una pop-up store al Rec.019 –que tindrà lloc a Igualada del 8 a l’11 de maig–, i un espai de venda al Pop-ups Gallery de l’edició de juny del 080 Barcelona Fashion, al recinte modernista de Sant Pau. Tot plegat, dues oportunitats que permetran al jove dissenyador exhibir i vendre les seves col·leccions a dos esdeveniments clau del sector de la moda a Catalunya.

El jurat, format per Cristina Fernàndez, fundadora i directora d’art de Little Creative Factory, Francesca Tur, periodista especialitzada en moda de Tendencias.Tv, un membre del 080 Barcelona Fashion i un membre de Recstores, ha valorat el treball de Grados com un disseny que pretén fer bandera de la ciutat que l’ha vist créixer, Igualada, amb una col·lecció que treballa el punt i la pell en les seves peces garantint la millor qualitat del mercat en primeres matèries. Com a resultat, un producte 100% català amb DO igualadí.

Com a finalistes, la firma de calçat ecològic Indianes dels dissenyadors Diana Feliu i Ivan Rojas, ha ocupat el segon lloc, amb una aposta pel calçat dissenyat amb materials naturals i ecològics i fabricat amb criteris ètics i de sostenibilitat ambiental, un projecte que no oblida la comoditat ni la suavitat del producte per a l’usuari. Finalment, la marca barcelonina Mirall, fundada per la dissenyadora de moda Cristina González i l’arquitecte Carles Medina, ha ocupat el tercer lloc d’entre els finalistes.

La festa d’entrega del premi es va fer aquest dijous al vespre a l’espai #Nu02 de Barcelona i va comptar amb la presència del jurat, finalistes i convidats. El certamen, que enguany arriba a la seva quarta edició, es consolida com un esdeveniment cabdal en la promoció dels dissenyadors i marques emergents.

Del 8 a l’11 de maig, torna el festival Rec.0 a Igualada
Un centenar de marques de moda, 65 locals en antigues adoberies, 3 escenaris de música i 40 food trucks distribuïts pel circuit urbà del barri del Rec formen l’oferta de Rec.0. La moda, epicentre del festival, serà més popular que mai ja que les marques i dissenyadors oferiran les seves col·leccions a preus molt rebaixats, convertint el barri del Rec en la concentració de vendes especials efímeres d’estocs més important d’Europa.