El Departament de Territori torna a plantejar el soterrament del tren a Igualada
E

5 de març de 2019

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va presentar ahir dilluns l’agenda 10/30 de Ferrocarrils de la Generalitat, que pretén tenir una visió clara de les actuacions a seguir per part de l’empresa pública fins el 2030.

I dos dels projectes dels quals va parlar el conseller van fer referència a l’Anoia. El primer va ser el soterrament de la via al seu pas per Igualada, i per tant la desaparició del pas a nivell de l’Avinguda Montserrat. El conseller Calvet deia que “amb la integració urbana dels FGC a Igualada i a Manresa hem de superar les actuals mancances i abans del 2020 hem de tenir clar com i quan ho farem”.

També en aquest horitzó temporal, Calvet vaexplicar el projecte de “connexió del carrilet amb el metro del Vallès. Al 2020 hem de poder licitar la connexió de la línia Llobregat-Anoia amb el metro del Vallès i pensar en el valor afegit que suposaria disposar d’intercanviadors a Plaça d’Espanya i Plaça de Francesc Macià amb els busos que entren per la B-23 i per la Gran Via”.

A tot això, el president de Ferrocarrils, Ricard Font, també va voler destacar les millores previstes a la línia Llobregat-Anoia per assolir un triple objectiu: “Suprimir els passos a nivell, integrar urbanísticament les capitals dels ramals i reduir els temps de viatge”. En aquest sentit va destacar que “hem de construir les Rodalies del Bages i de l’Anoia i millorar els temps de viatge, també aprofitant el perllongament de l’L8, que unirà el Bages i l’Anoia amb el Vallès.” Per fer això caldrà crear grups de treball perquè els ramals es puguin integrar al metro de Barcelona i vetllar per assoliments com fer nous aparcaments en tota la línia.

Compartir

Deixa un comentari

L'Enquesta

T'atenen en català en els comerços on vas habitualment?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta