La CUP insisteix amb Tickdi per intentar demostrar un suposat “favor” de Chacón a un extreballador

98

Sant Tornem-hi amb l’aplicació mòbil Tickdi. Si fa uns mesos la CUP va intentar demostrar que la regidora Àngels Chacón hauria fer un suposat “tracte de favor” a un extreballador de l’Ajuntament en atorgar-li “a dit” el projecte per fer una aplicació per a telèfons mòbils per a fidelitzar el comerç, que va costar 76.000€ a les arques públiques, aquesta setmana els dos regidors cupaires Albert Mateu i Eva Pedraza han tornat a la càrrega afirmant que l’empresa que comercialitza Tickdi estaria oferint a d’altres ajuntaments la mateixa aplicació, a un preu molt més reduït que el que va pagar el consistori igualadí. Per arribar a aquesta conclusió els regidors cupaires es van fer passar per agents comercials, en dirigir-se a l’empresa.

Preguntes per escrit
L’assumpte el va denunciar la CUP dilluns al vespre, i dimarts, en el ple, com era d’esperar, la temperatura va pujar de seguida que els cupaires van posar el tema damunt la taula. Com que l’alcalde ja va dir un dia que no respondria a les preguntes de la CUP si no eren per escrit, de debat no n’hi va haver gaire, però Marc Castells va parlar “d’assetjament” a Àngels Chacón per part dels cupaires, i va interrogar sense èxit a Albert Mateu sobre els mètodes que havia fer servir per a saber que Tickdi oferia millor preu a fora, que a Igualada. “Pregunti-ho per escrit”, li va etzibar Mateu. Quina mania de voler gastar paper… La CUP va donar a conèixer als periodistes dos pressupostos de l’empresa en què només es demanen 2.000€/any per Ajuntament i 120€/any per establiment. Amb aquesta tarifa, un altre municipi hauria pagat 4.160€ pel mateix nombre d’establiments i servei que el prestat fins ara a Igualada, quen’ha pagat 63.400 més IVA. Els cupaires parlen que és “un escàndol” el fet que l’aplicació mòbil només tingui a dia d’avui 18 establiments adherits. “Que 8 mesos després de la signatura del contracte, a dos mesos d’extingir-se, hi hagi menys de 20 comerços adherits i quasi la meitat d’ells siguin membres de la junta
d’Igualada Comerç no sembla gaire bon indicador dels resultats d’aquesta aposta”, afirmen els cupaires. A més, expliquen, “segons el mateix contracte, entre els mesos de març i abril s’hauria d’haver ‘desplegat la plataforma a tots els comerços d’Igualada” i s’haurien d’haver “intensificat les accions comunicatives’”, i res d’això ha passat. Ni tan sols han assolit els 30 comerços que segons contracte haurien d’haver servit per fer la prova pilot entre gener i febrer”. La setmana vinent farà 8 mesos que el contracte és vigent. Ara per ara al mapa de Tickdiapp hi figuren 18 comerços i a la seva secció d’ofertes només hi podem trobar una única proposta de vermuts a 7,75€.

La CUP va aprofitar la roda de premsa per fer un petit balanç dels dos primers anys de mandat. La regidora Pedraza va ser molt explícita en afirmar quina era la situació del consistori: “els ponts estan trencats amb l’oposició real a l’Ajuntament”, referint-se a la
CUP, ERC i Decidim.

 

Jordi Puiggròs