Cuida’t: Cinc consells per recuperar la figura després de festes

188
Ivet Pons - La Veu de l'Anoia - VeuAnoia.cat
Ivet Pons.

De la mà de David Gasol, nutricionista Macrobiòtic de l’Institut d’Estètica Yvette Pons, us fem arribar uns consells i un caldo depuratiu per recuperar la figura després de les festes.

Per molt bones intencions que tinguem aquests dies de festes de nadal, és habitual menjar i beure més de l’habitual. I per tant, trencar els nostres bons hàbits i rutines que havíem aconseguit en els mesos anteriors.

Sovint aquests excessos es paguen amb algun quilo de més a la bàscula, i el que és més greu, una sensació de malestar general. Problemes digestius, panxa inflada o fatiga general, són símptomes interns que ens evidencien que la nostra salut interna se n’està ressentint, i que no trigarà a fer-se notar per fora.

Si no hem estat a temps de fer bondat aquestes festes, us dono 5 consells, per seguir durant uns dies, que us ajudaran a recuperar-vos:

Sopar lleuger i aviat. El moment clau. Si hem menjat el que toca i quan toca al llarg del dia, un sopar frugal a base de verdures cuites abans de les 21 h del vespre ens permetrà un dejuni al llarg de la nit on podrem regenerar el nostre organisme i desintoxicar el nostre cos, alhora que descansarem millor i ens llevarem més descansats.

Activitat física. Una rutina diària de 20 minuts d’activitat aeròbica, és a dir, que suem una miqueta. Ens ajudarà a mobilitzar greixos i cremar excessos acumulats.

Menja poc i sovint. Ordenar i distribuir els àpats cada 3 hores ens ajudarà a reequilibrar el nostre metabolisme digestiu. Evitant les pujades i baixades de sucre i els consegüents afartaments i efectes rebot.

Augmenta la ingesta de vegetals. El consum de verdures locals i de temporada, a poder ser en cada àpat, ens ajudarà a recuperar l’equilibri digestiu, i millorar la pell i les mucoses, gràcies al seu gran poder antioxidant.

Caldo depuratiu. Prepara’t un caldo depuratiu, que pots deixar a la nevera fins a 3 dies. Prendre’n una tassa calenta de bon matí en dejú, un altre a mig matí, i a mitja tarda. Us ajudarà a saciar la gana, i eliminar els líquids retinguts en els teixits que ens fan estar més inflats.

Yvette Pons