Col·legi Monalco, un centre que aposta per la innovació
C

16 de febrer de 2020

Contingut patrocinat pel Col·legi Monalco

Al llarg de tota la nostra trajectòria pedagògica, el Col·legi Monalco ha ofert un model educatiu altament participatiu, centrat en l’alumne, facilitador en la innovació, i perseguint sempre l’excel·lència.

Per aquest motiu oferim una escola oberta, amb una gran capacitat d’innovació i un eficaç projecte educatiu de recerca científica i tecnològica.
L’objectiu de la nostra escola és preparar els alumnes amb les competències personals i acadèmiques per a una societat diferent, emmarcada en ple segle XXI.

Volem obrir els joves a la societat amb una formació humana i amb una maduresa intel·lectual. Oferim un itinerari innovador de manera transversal, en totes les etapes educatives de l’escola, on l’alumne és el centre de l’aprenentatge. Un projecte compartit entre la família, l’alumne i l’escola.

És una escola basada en la innovació educativa i oberta a totes les famílies. Som un centre laic i concertat per la Generalitat de Catalunya. Una escola que assumeix la realitat sociocultural de Catalunya i el compromís ferm de servei a la cultura.

Els nostres pilars: l’educació en valors, les emocions i el nivell acadèmic
Apostem pel Projecte Educatiu TOTS, de caràcter propi, on la reflexió, la formació de l’equip docent, la il.lusió i la innovació es centra en un aprenentatge més contextualitzat, molt més integrat, interdisciplinari i personalitzat. Sense oblidar-nos mai d’on venim, dels pilars del Monalco: l´educació en valors, les emocions i el nivell acadèmic.

En aquests moments s’estan creant nous espais al centre per poder portar a terme aquesta innovació educativa. El passat curs es van renovar totes les aules i espais de la Llar d’Infants i d’Educació Infantil 3. Aquest curs s’han estrenat les noves aules d’Infantil 4 i nous espais al centre com un nou pati de 300 m 2 molt funcional a l’entrada de l’Avinguda Barcelona.

El que ens proposem és tenir unes aules d’Infantil àmplies, amb llum natural, obertes, modernes, funcionals, interactives i innovadores…. que promoguin l’autonomia de l’alumne i ofereixen noves oportunitats d’ aprenentatges on els alumnes interactuïn, experimentin i treballin cooperativament. Tot això s’ha aconseguit obrint espais, invertint en mobiliari i en un modern i innovador equip tecnològic incorporat dins les aules.
Tot pensat per als nostres alumnes i per a la transformació educativa que ens demana el nostre Projecte Educatiu TOTS.

Un projecte propi d’educació emocional
Disposem d’un projecte d’educació emocional propi. Donem importància que els nens i nenes coneguin, identifiquin i aprenguin a gestionar, des de ben petits, les emocions que experimenten diàriament. L’acompanyament emocional proporciona les eines i els recursos necessaris per tal que les diferents competències (consciència, regulació, autonomia, competència social i competència per a la vida i el benestar) es desenvolupin. D’aquesta manera, els alumnes van adquirint les diferents habilitats interpersonals (reconèixer les emocions pròpies i tenir una autoestima sana) i intrapersonals (escoltar els altres, comunicar assertivament i viure conscientment).

Som a la Fundació Tr@ms
Des de fa tres anys, formem part de la Fundació Tr@ms, entre una de les 26 escoles més innovadores de Catalunya. Una entitat declarada com a utilitat docent que proposa un projecte col·laboratiu que agrupa escoles sensibilitzades a convertir la innovació com a element identitari de centre.

Compartim projectes en xarxa en diferents àrees i nivells, participem en xarxes dinàmiques entre el professorat de les escoles associades a la Fundació Tr@ms on es promou l’intercanvi, la renovació pedagògica i l’ús de les les tecnologies.
Compartim experiències i coneixements entre alumnes i docents per tal de millorar els processos d’aprenentatge. Participem activament en mostres de robòtica i ciència de la Fundació Tr@ms i apostem per obrir la mirada i oferir el treball en xarxa amb escoles internacionals que comparteixen una mirada d’innovació educativa.

Les TIC, presents des d’Educació Infantil
Des de l’escola, apostem per la introducció de les TIC a l’aula des d’Infantil fins a 4t d’ESO. L’aprenentatge amb taules tàctils forma part del dia a dia a la nostra escola. En les etapes d’Infantil i Primària ens centrem en l’assoliment d’habilitats bàsiques mitjançant la robòtica educativa.

Els alumnes reflexionen, assagen, cooperen i s’expressen a través de diferents activitats lúdiques a Primària, introduïm el Chromebook com a eina d’aprenentatge Google.
A ESO, els nostres alumnes realitzen les classes amb iPads i Chromebooks en un entorn virtual d’aprenentatge. Dins l’apartat tecnològic, ens endinsem de ple en la programció amb Arduino i bitbloq.bq.com, en què els alumnes fan servir una varietat de dispositius electrònics.

Tot i que l’ús d’elements tecnològics és transversal en totes les assignatures, dins l’itinerari tecnològic els alumnes tenen la possibilitat de continuar realitzant projectes cada vegada més agosarats i de més nivell tècnic per encarar, així, estudis superiors.

Anglès, des de la Llar d’Infants
S’introdueix la llengua anglesa a partir de la Llar. Com a quarta llengua, s’ofereixen el francès i l’ alemany a l’ESO. Es realitza la preparació d’ exàmens de Cambridge, a Primària i ESO.

Convençuts que l’educació i el coneixement de diferents llengües i cultures és clau per al desenvolupament d’una societat solidària i emprenedora, apostem pel plurilingüisme i la immersió lingüística.

Creiem en l’escola com un espai per a la formació integral, una educació de qualitat,
de recerca, d’innovació, d’internacionalització i d’implicació.
Monalco, el seu futur, el nostre repte.

Compartir

Deixa un comentari

L'Enquesta

T'atenen en català en els comerços on vas habitualment?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta