Castells (CiU) afirma que seguirà sent el gran aliat dels sectors econòmics d’Igualada

40

DSC_6095.jpg

Marc Castells, cap de llista per Convergència i Unió (CiU) a les properes eleccions municipals del 24 de maig a Igualada, ha exposat aquest dilluns, 11 de maig, els aspectes del seu programa que fan referència a l’àmbit econòmic. L’ha acompanyat el coordinador general de CDC, Josep Rull, que ha posat Igualada com a “exemple de les capitals de Catalunya que els últims quatre anys han reaccionat davant la crisi i que han posat les bases per ressorgir econòmicament”. La roda de premsa s’ha dut a terme a l’Adoberia Bella, un edifici del barri del Rec recuperat i restaurat per a acollir la seu del clúster igualadí de la pell i funcionar també com a seu de la Capital Europea de la Pell de Qualitat.

Aposta per la indústria i els sectors econòmics locals
Marc Castells s’ha mostrat “satisfet” que, ara al 2015, la majoria de candidats a les eleccions “hagin pujat al carro de la defensa de la indústria com a generadora de riquesa, quan nosaltres ja ho fèiem fa quatre anys, sempre hem estat obertament industrialistes i sempre hem dit que els serveis de qualitat i la riquesa en una ciutat com la nostra es deriven de l’activitat industrial”. La clau per reforçar l’economia i generar llocs de treball, afirma, passa per fer costat a aquells que els poden crear.

Castells afirma que “la industrialització és la nostra proposta inequívoca i seguirem consolidant i diversificant les potencialitats d’aquells sectors que han de generar ocupació”. En el cas de la pell de qualitat, un cop concretat el futur Parc d’Innovació del Cuir i la Marroquineria, explica que “per primer cop això ens dóna la possibilitat, no només de permetre als nostres adobers traslladar-se i créixer, sinó d’oferir sòl a noves empreses i fer que s’instal·lin a Igualada; els propers quatre anys explotarem aquesta eina i treballarem per portar empreses manufactureres de marroquineria que es nodreixin de les pells de les adoberies i generin més llocs de treball”. L’impuls de la nova marca Igualada Leather Cluster Barcelona en fires internacionals i el reforç de la la Càtedra A3 en Innovació de la Pell, el Tèxtil i la Moda són altres eines que Castells marca com a cabdals.

En el cas del tèxtil assenyala com imprescindibles la consolidació de la recentment creada Oficina de Prototipatge i Gestió de Fabricacions, que de cara al seu segon any ha d’arribar a les 200.000 peces de noves comandes als tallers de l’Anoia, i també la segona edició de la fira BSTIM, on per a l’any vinent es volen aplegar més de 60 expositors i més de 1.000 visitants professionals. S’apostarà també per crear i implantar un nou Pla d’Especialització Competitiu (PECT) per la comarca dins el programa RISC3 de la Generalitat de Catalunya i per dur a terme tots aquells programes d’impuls de la formació específica que requereixin els professionals del sector.

Pel que fa a l’hospital simulat 4D Health, acabat d’inaugurar el passat mes de març, l’objectiu de CiU passa per consolidar-lo com un centre referent en la innovació en salut i la seguretat dels pacients, no només a Catalunya i a l’Estat, sinó al sud d’Europa. Anticipa que “aprofundirem en els convenis amb les universitats del país, fent que un gran nombre d’estudiants d’arreu vinguin aquí a formar-se i avaluar-se, i treballarem per integrar-lo en xarxes internacionals del sector i per establir llaços ferms amb ens d’abast mundial, que puguin tenir interès a desenvolupar projectes en aquest centre únic”.

De cara als propers quatre anys, Marc Castells s’ha compromès a “mantenir i fins i tot incrementar la nostra aposta per la indústria com a factor de riquesa i de generació d’ocupació” i a “desenvolupar plans d’impuls específics i a la mida d’altres sectors importants per l’economia local, com poden ser les TIC, el paper, les arts gràfiques o el metall, per ajudar-los també a guanyar visibilitat exterior i desenvolupar encara més les seves capacitats”.

Precisament, de manera conjunta amb el sector TIC local, ja fa mesos que es treballa en la creació d’un Centre d’Innovació en Fabricació Digital i Impressió en 3D, que permetria l’estudi i foment d’aquestes metodologies i que CiU vol fer realitat en cas que governi en la propera legislatura. Aquest centre aniria vinculat amb la obtenció d’un nou grau en Enginyeria TIC en Fabricació Digital i la variant de Grau en Disseny Industrial Digital al Campus Universitari, i estaria connectat alhora amb l’Escola Municipal d’Arts Gaspar Camps i amb els estudis de Formació Professional que avui ja ofereix el Milà i Fontanals. El futur centre, estretament relacionat amb les empreses del sector, serà també incubadora de noves iniciatives empresarials dedicades a la fabricació digital, punt de transferència de coneixement entre universitat i empresa, laboratori on desenvolupar plans pilot de transformació industrial i lloc per a reorientar treballadors i empreses, evitant així l’anomenat gap o desfasament tecnològic.

El candidat de CiU conclou que cal distingir la ciutat com un referent en la recerca, en la formació i en el coneixement vinculats a la indústria local, ja que “aquesta és l’única manera de diferenciar els nostres sectors econòmics de la resta de competidors”.

Iniciatives d’orientació professional
De la mateixa manera que en la passada legislatura es van posar en marxa programes d’impuls de l’emprenedoria entre els més joves com el Cultura Emprenedora a l’Escola, d’orientació laboral entre els joves com l’Ulisses, o de reorientació laboral per les persones desocupades com el Prepara’t, ara se’n volen desenvolupar de nous.

Un exemple seria el nou Prepara’t Joves, destinat als estudiants de Batxillerat de la ciutat, que tindrà com a objectiu reforçar la seva cultura emprenedora, que coneguin quins requeriments tenen avui en dia les empreses a l’hora de contractar i donar-los a conèixer quins són els sectors estratègics de la comarca perquè puguin centrar els seus esforços en la una preparació concreta per a entrar-hi a treballar.

El compromís de CiU passa també per seguir desenvolupant programes focalitzats en la inserció laboral, impulsant la prospecció amb empreses. L’alcaldable de CiU destaca que “malgrat que és evident que queda molta feina per fer, empreses i Administració hem sumat esforços i això dóna resultats; de fet, en els dos darrers anys l’atur a la ciutat s’ha reduït al voltant del 20% i la gràfica continua descendint, a poc a poc però de manera sostinguda; per això nosaltres seguirem sent els grans aliats del món de l’empresa”.

Capital comercial de referència
Marc Castells també ha fet referència a l’àmbit comercial, afirmant que “la nostra confiança en el nostre comerç de proximitat és absoluta i ens tindran al seu costat per a seguir distingint junts Igualada com una capital comercial diferent en el marc de la Catalunya interior”. Per a contribuir-hi, assegura que CiU aposta per seguir estenent el concepte de zones blanques d’aparcament gratuït, aprofitant solars en desús i adequant-los per a facilitar l’estacionament i per tant facilitant l’accés als comerços. De moment, en aquests darrers quatre anys, ja s’han posat en marxa 800 places d’aparcament en zona blanca.

A més a més, Castells afirma que “amb la celebració d’esdeveniments singulars i la seva extensió al centre de la ciutat, ja siguin globus aerostàtics, curses o teatre, estem aconseguint que venir a comprar a Igualada sigui una experiència singular, familiar i agradable, fet que beneficia els nostres comerciants i ens fa diferents, per això seguirem en aquesta línia, duent més lluny aquestes cites i creant-ne de noves”. La potenciació de la Taula de Comerç, creada per l’actual govern municipal, que es va crear el 2011 i que es reuneix regularment per tractar temes que els afecten, és un altre dels eixos que es volen mantenir i fer créixer.

Encara fent referència a les singularitats comercials d’Igualada, anticipa que CiU preveu definir un projecte innovador que integri i potenciï el comerç tradicional, les botigues de fàbrica i els tradicionals outlets en diferents espais. I, a més a més, adquireix el compromís d’implantar una nova senyalització interior a la ciutat, amb especial atenció als eixos comercials, ja que l’actual ha quedat desfasada en els darrers anys.

D’altra banda, l’impuls de l’activitat firal “adaptant-la encara més als nous temps” és un altre dels eixos prioritats de la federació a Igualada. La línia d’actuació passa per seguir dotant d’atractiu els esdeveniments firals i vinculant-los encara més amb l’economia local, com s’ha fet amb la redefinició de FirAnoia i la seva tornada al Passeig Verdaguer o la mateixa fira del tèxtil BSTIM.

En tots els casos, tant pel que fa a la indústria, com pel que fa al comerç o l’activitat firal, Marc Castells que CiU seguirà mantenint-se fidel al seu tarannà de col·laboració amb els sectors productius i els agents econòmics i socials, perquè “només treballant de la mà i sumant esforços de manera consensuada s’aconsegueixen bons resultats, com ja s’està fent”.