Calaf recupera la història de les mines a través d’una caminada
C

28 de març de 2017

Tot i el temporal de neu de dissabte, 80 caminants es van reunir puntuals, aquest diumenge, a la plaça dels Arbres de Calaf per iniciar la caminada al voltant de les mines, ‘Alta Segarra: comarca minera’. A les 9.00 hores, una petita explicació de com transportaven el carbó fins a l’estació de Calaf i sobre l’impacte de la mineria a la població va servir per donar-ne el tret de sortida. Tot seguit va començar la marxa en direcció a la Fortesa per una pista asfaltada, punt on el grup es va reagrupar ja que el ritme dels participants, vinguts d’arreu de Catalunya, era molt diferent.

Superats diferents tolls i zones fangoses, els caminants van arribar a la primera de les mines on es va explicar com es treballava en el seu interior. En acabat, es va fer una aturada per esmorzar mentre que, dividits en grups, els participants entraven a veure la mina. El recorregut va continuar fins arribar a un camp de conreu per conèixer què i com era una escombrera. Tot seguint el recorregut amb una forta pujada, que tothom va superar sense dificultats, la comitiva es va endinsar al bosc, una zona d’obaga, on la neu encara no s’havia desfet. Allà es va poder observar una altra mina i aprendre diferents curiositats.

Seguidament, era el moment de pujar un corriol amb un fort pendent. La neu que hi havia va fer que l’ascens fos més difícil i, alhora, més divertit. Un cop finalitzat el corriol els participants van arribar al punt més alt de la ruta i només restava la baixada fins a Calaf, en el mateix punt de sortida. En total, 12,5 quilòmetres amb un desnivell acumulat de 205 metres per visitar fins a set mines.

Entre tots els participants d’aquesta caminada per les mines es va repartir un díptic amb la informació de la ruta que es pot trobar al Punt d’Informació de la plaça dels Arbres de Calaf.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Llegeixes els llibres que et regalen per Sant Jordi?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta